Beste site om snelheid te meten en welke VPN is de beste voor Glasvezel (snelheid)?

Tussendoor vraag:
Jullie hebben hier iets meer verstand van dan ik, merk ik al :slight_smile:

Zou je zeggen, waarom maak je je dan druk om je snelheid :crazy_face:
Maar nu heb ik speedtest er dus op staan, op mijn iMac, en deze zei me dat het van derden komt en ik dus extra toestemming moest geven. Dat heb ik nu gedaan en bij opstarten van Speedtest exec kreeg ik de melding dat die bij download bestanden wilde. Uiteraard toestemming gegeven, maar kan dit kwaad? Normaal zou ik dit dus nooit downloaden en gebruiken, maar omdat jullie het doen, vertrouw ik daar wel in om te doen, zonder Apple Store of zo.

Iemand die me daar iets over kan melden en als ik het delete, ben ik dan gewoon alles kwijt of moet ik dan ook weer bij de instellingen iets aanpassen? Ja, stom he… een leek ben ik daar dus echt wel in, sorry hoor!

Hij schommelt wat heen en weer… ene keer 500 en dan weer 900
Niet helemaal stabiel, of moet ik dit zo niet zien?

Het is net de autosnelweg, soms heb je file.
Zo’n testlijn heeft niet de hoogste prioriteit bij 31173

1 like

iperf3 kun je installeren met Homebrew op macOS.

Eerst Homebrew installeren via door het volgende in Terminal te pasten:

/bin/bash -c "$(curl -fsSL https://raw.githubusercontent.com/Homebrew/install/HEAD/install.sh)"

En dan:

brew install iperf3

Volgens mij zou het met MacPorts ook moeten lukken, maar dat weet ik niet zeker.

Edit (van Wikipedia) & belangrijke waarschuwing:
“Homebrew does not honor the default privileges of /usr/local ; directory ownership is changed from root with group permissions for the wheel group to the installing user and the “admin” group. Specifically, the mode changes from drwxr-xr-x root wheel to drwxrwxr-x myuser admin. All files, not just the directories, have their ownership changed by the installer. This is considered by some as a major security flaw.”

Bedankt,
Ik heb iperf3 van speedtest gedaan, of in ieder geval via speedtest geïnstalleerd. Ben er inmiddels achter welke map hij wil openen om de test uit te voeren. Dat zet ik open en daarna zet ik deze weer dicht. Volgens internet zou dit een veilige manier zijn, i hope. En ja, is het niet veilig, dan is het pech hebben, heb het nu al gedaan. Al hoewel ik toch wel vanuit mag gaan dat Speedtest wel een betrouwbare partner is. :slight_smile: