BGP routing IPV6 adres blok

Ik had al enkele jaren een ipv6 tunnel met daarover m’n eigen (ripe geregistreerde) /48 met reverse mappings. Dit liep via een tunnel bij securebit (tunnelbroker.ch). Helaas is de A’dam pop waar mijn tunnel op loopt defect en krijg ik het bedrijf niet meer te pakken.

Zijn er meer mensen die een eigen ipv6 blok hebben en die over een tunnel of direct via de Freedom lijn binnen krijgen? Zo ja, enige tips? Ik zou graag de connectie weer herstellen.

Dat klinkt als een interessante setup, zeker met de reverse mappings.
Iets vinden waar je mee kan peeren kan denk ik best een uitdaging zijn, dat is vaak toch voorbehouden aan de (grote) bedrijven op internet. https://www.openpeering.nl/ lijkt nog het meest kans te geven, maar ik verwacht dat het daar ook niet zal lukken.

Wij doen dat in elk geval niet meer. We hebben dit wel gedaan maar het leveren van upstream is niet iets wat we kunnen ondersteunen.

Er is ook niets mis met die /48s van ons :slight_smile:

Reverse DNS delegatie** van de /48 die je van ons krijgt is op verzoek wel mogelijk.

** Ik neem aan dat je dat bedoeld met ‘reverse mappings’.

Dat zou al heel wat helpen.

Bedoel je daarmee dat de reverse van m’n IPv6 range gedelegeerd kan worden naar mijn eigen DNS’en? Hier heb ik namelijk wel eens om gevraagd maar toen kreeg ik het antwoord dat dit niet mogelijk was.

1 like

Dan is dat niet goed gegaan. Het is nog wel handwerk maar verder prima mogelijk. Ik zou zeggen stuur het verzoek nog eens in en verwijs eventueel naar deze conversatie. Dan komt het waarschijnlijk wel bij mij terecht.

Even een verzoekje naar de helpdesk, eventueel met verwijzing naar deze conversatie en dan komt dat wel in orde.

1 like

Even zo het antwoord kloppen, anders staat het zo raar.

BGP routing is niet mogelijk, maar een reverse DNS delegatie voor het /48 ipv6 blok wel. Dat lost hier al heel veel op, dus als oplossing gemarkeerd.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.