Bij nieuw domein ook een website

Hoi,

Ik wil mijn zakelijke domeinen ook verhuizen naar Freedom. Domein verhuizen gaat me lukken echter wel een paar vragen waar vast wel iemand een antwoord op heeft.

  • Krijg je bij ieder domein een beperkte webpagina, net als bij je initiële domein? Ik heb in de domeinen een kleine webpagina merendeels bestaand uit doorverwijzingen. Dus geen Wordpress site oid. Dat zou volgens mij prima moeten passen op de basis websites zoals je nu standaard aan kan maken.
  • Kunnen alle DNS records aangemaakt worden, één van de domeinen is een zakelijk domein waarvan de mail gehost is bij Office 365 (ja daar kun je wat van vinden echter dat ik gelukkig mijn bewuste keuze). Iemand ervaring met domein en DNS hosten bij Freedom met de diverse DNS records wijzend naar office365?

Dank alvast

p.s. aangezien er geen categorie domeinen is maar even onder E-MAIL gehangen

Zeker zakelijk, bevraag dit bij de de helpdesk. Los van de meer op particuliere gerichte website-functie (zie hieronder), faciliteert Freedom van een derde, een hostdienst die vast meer mogelijkheden biedt.


Bij Freedom krijg je bij je account een uitgebreide websitefunctie op basis van een Jekyll-readonly CMS - een soort Wordpress.
Inhoudelijk (ver)vul je die op eigen wijze met wat ik noem, platte html (en andere zaken, die best uiterst geavanceerd kunnen zijn).
Belangrijkst is de beperking dat opmaak, onderhoud en wijzigingen itt tot (s)FTP, webonly is (waarbij de totale inhoud per ‘webfile’ via een zip file kan worden veiliggesteld cq. teruggezet).
Ik hoop en verwacht ergens nog steeds dat op enig moment Freedom stupide en onzinnige beperking - geen SFTP bieden - laat wegnemen.

Die website-ruimte kun je icm YAML-configuratie en mbv DNS-instellingen, spreiden over en/of per (sub)domein die bij Freedom in/onder dat account hebt ondergebracht. Hierbij goed bedenken dat er - buiten een soort van CSV omgeving - geen echte database aanwezg is en er geen services mogelijk zijn.

Inzake DNS is er een beperkte set aan recordtypen je - zelf - kunt instellen, zie hiervoor (vast ergens) de help pagina’s.

Dank voor het antwoord @anon0224, volgens mij kan ik het compleet krijgen zonder de Helpdesk (die hebben het al druk genoeg).

Het betreft slechts een 1 pagina statische website met een stapel doorverwijzingen, geen CMS nodig.Dat lukt prima met de huidige oplossing. De vraag is of er bij ieder domein ook een website geleverd wordt of slechts 1 per Freedom abbonee. En als het er slechts 1 is kan ik die dan aan één van de domeinen koppelen of is het altijd aan de eerste?

Ik heb bij de DNS topics idd gezien dat ik veel type records op kan voeren, vroeg me verder af of iemand een domein bij Freedom heeft en succesvol zijn Office365 daaraan gekoppeld had.

Gr.

Laurens

Ik heb een aantal extra domeinen (particulier) via Freedom vastgelegd, en voor ieder domein kan ik een Jekyll site definieren en eigen DNS instellingen zetten.

Dus voor een .nl domein betaal je 15,- euro per jaar en krijg je naast het domein, veel DNS instellingen (ook mailinstellingen) en een statische Jekyll site. Die site is alleen via de browser in te stellen, niet via (s)ftp oid.

2 likes

Thx. Hier kan ik wat mee.
Eens kijken of via Jekyll de pagina kan maken.

Je kunt eenvoudig beginnen me één van de twee raamwerk voorbeelden. Niet nodig is om Jekyll te kennen en gewoon html te doen. Beter is imo kaal starten, je iets in te lezen en dan zelf letterlijk regeltje voor regeltje een site te bouwen.

Bij Websites maken ontbreekt een helaas een goede fout ondersteuning die die qua beperkt is tot wel of niet werkend.
Bij grotere stappen, kan het anders een letterlijk zoekplaatje worden. Hetzij door eigen fouten of soms ook omdat dingen bij Freedom/Soverin even in ongerede zijn geraakt waardoor jouw wijziging niet - meer - wordt opgepikt.

Lees voor een snelle start, ook topic Jekyll site down- en uploaden lukt allebei niet door @driek die complimenteus vanuit onze opgedane ervaringen op Soverin/freedom jekyll sites op domeinen zonder webhosting heeft gepubliceerd. Aarzel niet om je andere bouwervaringen qua techniek, te delen waarmee wij allemaal weer net wat beter geholpen kunnen worden om dat te bespreken.

Suc6.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.