Canal+ app accepteert gebruikersnaam/wachtwoord van Canal Digitaal niet?

@pauldebra Heb je ook een ticket aangemaakt bij Freedom hierover?
Gisteren aan de helpdesk gemeld. Wacht nog op een eerste niet-automatisch antwoord.
Ik heb nu in mijn freedom de gebruiker en wachtwoord voor CD opnieuw opgeslagen, met mijn freedom.nl email.
Inloggen bij Canal Digitaal lukt nog steeds niet. Inlogen bij Canalplus geeft aan dat de gebruiker niet bestaat. Afwachten wat de helpdesk gaat zeggen…

Ik ben inmiddels een halve stap verder: Ik heb in mijnfreedom de gebruiker en wachtwoord voor CD ingevoerd en opgeslagen, en als ik nu naar Canal Divitaal ga en probeer in te loggen dan lukt het nog steeds niet, maar wanneer ik daar op “wachtwoord vergeten” klik dan krijg ik niet meer de melding dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord moet controleren maar de melding “Gebruik je alles-in-een met TV en wil je jouw wachtwoord wijzigen? Neem dan contact op met je alles-in-een provider.”. Dit geeft aan dat Canal Digitaal mijn freedom.nl login nu wel herkent maar inloggen accepteert hij nog steeds niet… BAGGER!

Gedeeltelijk SUCCES!
Volgende poging: Ik heb het wachtwoord nog een keer ingesteld, nu met een tekencombinatie die voldoet aan strengere regels (hoofdletter, kleine letters, speciale tekens, cijfers) en ook dat is doorgegeven door mijnfreedom, maar ik krijg nog steeds dat “Inloggen is niet gelukt”.
Als allerlaatste ben ik dan toch maar een keer naar play.canalplus.nl/authentication gegaan en waarempel, mijn nieuwe naam en wachtwoord werkt! Merk op, bij canalplus.nl kan ik niet inloggen, alleen bij play.canalplus.nl Rara hoe komt dat…

Soms komen er wachttijden als je aan het proberen bent.
Kan zijn, dat het kijken daarom nog even op tilt staat.

Mijn conclusie: Ik wacht wel totdat ik over moet. Het is te veel weer een rommeltje met CD.
Eigenlijk verwacht ik vanuit Feedom er nog informatie over.
Ik zou ook wel willen weten wat er met de opnames gebeurt? Gaan die ook gewoon mee naar de nieuwe app of ben je die kwijt.
Ik wil helemaal geen nieuw wachtwoord of account instellen. Het moet gewoon blijven werken, simpel.

Dat doet het bij mij ook. Vond de ‘overstap’ duidelijk uitgelegd en het werkte meteen
Ik heb geen opnames, kan dus niet bevestigen of die mee komen, maar ik heb geen nieuw account of wachtwoord aan hoeven maken.

Even geprobeerd via canalplus.nl, maar daar lukt het mij ook niet: gebruikersnaam onbekend.
Zal voor abonnees van Canal+ bedoeld zijn.

De opnames worden gewoon bewaard.
Ik denk dat dit vooral komt omdat de nieuwe site nog niet echt canal+ is maar een “sausje” over de oude Canal Digitaal site, met een andere login procedure.
Ik kan nu eindlijk probleemloos inloggen by play.canalplus.nl (maar NIET bij canalplus.nl) en behalve dat er linksboven Canal+ staat in plaats van Canaldigitaal is er niets veranderd. Ga je bijvoorbeeld naar “veelgestelde vragen” dan is dat gewoon nog een pagina met linksboven Canal Digitaal. Het Canal+ sausje dat over de Canal Digitaal site is gelegd is dus nog maar flinterdun.

Het lukte hier ook op een aantal iPhones niet om in the loggen op de Canal+ app, maar het legen van de browser cache deed wonderen. Geen idee of en hoe je dat kan doen op een Chromecast, maar misschien het overwegen waard.

Ik heb even de informatie over canalplus.nl op Ik heb problemen met het inloggen in de Canal+ WebTV, app of Smart TV | Freedom Helpdesk toegevoegd.

Het klopt dat je daar niet kan inloggen. Dat is de klantenportal voor Canal+ klanten en niet voor klanten die via een ISP gebruik maken van de Canal+ app. Dit is overigens hetzelfde als wat Canal Digitaal had. Die hadden ook een portal op hun website staan waar Freedom klanten niet konden inloggen.

Wat in die informatie nog kan toegevoegd worden is dat je voor TV kijken op de browser moet inloggen op play.canalplus.nl. Daar kan je wél inloggen terwijl dat op canalplus.nl niet kan. Het is een beetje verwarrend omdat er maar 1 canal+ app is terwijl er twee verschillende websites zijn met een verschillende verzameling gebruikers…

Ik blijf nog steeds problemen ondervinden met het inloggen ondanks de storing is opgelost. De melding gebruikersnaam of wachtwoord is niet geldig.
Diverse keren al een nieuw wachtwoord aangemaakt echter geen succes.
Ik heb al wel een ticket aangemaakt echter nog geen reactie ontvangen. Heeft iemand nog tips?

Bij mij liep het vrijwel probleemloos om de app te installeren (3x op chromecast) en in te loggen.
Had via freedom wel een nieuw wachtwoord ingesteld voor de TV app.
Wel kreeg ik een keer een melding dat ik te veel inlogs had. De oude app logins blijven namelijk staan. Maar die kon ik verwijderen.

Wel handig is dan om de betreffende apparaten in de oude app, via instellingen, even een speciale naam te geven. Dan kan je herkennen welke apparaat/login je kan weggooien. Doe dat voordat je met de nieuwe app aan de gang gaat.

De nieuwe app is bij opstarten direct HD, bij de oude app duurde dat even.
Gisteren wel een probleem bij pauzeren, maar dat probleem herhaalde zich niet gelukkig, nu even afwachten.

Ik heb net sinds een aantal weken deze online tv en dus heb ik nog geen devices gekoppeld.
De 1e koppeling met de tablet gaat al niet goed en dat is wel appart.