Canal+ app accepteert gebruikersnaam/wachtwoord van Canal Digitaal niet?

Op mijn telefoon en chromecast werkt het automatisch inloggen op de nieuwe app niet. (In de browser gaat het op de een of andere manier automatisch en in de amino ook.)
Wanneer ik in de nieuwe Canal+ app met mijn gebruiker (iets met @sinenomine.email) en het door mij opgeslagen wachtwoord probeer in te loggen dan geeft de site aan dat de naam/wachtwoord combinatie niet juist is. Ik heb heeeeeel goed gecontroleerd dat de combinatie wél juist is.
Ben ik de enige met dit probleem?

Of je de enige bent dat weet ik niet maar ik kan in alle apps (TV, Android, web) inloggen met dezelfde naam en wachtwoord.
Misschien sta je op teveel apps al ingelogd?

Ook in de Canal+ app?

Gisteren vroeg hij opeens of ik nu wilde overstappen naar de Canal+ omdat de huidige app binnenkort daardoor vervangen wordt. Heb ik nog maar even niet gedaan, omdat ik niet anders dan problemen verwachtte. En daar lijkt het gezien de melding van @pauldebra inderdaad op.

Iets dat Freedom dan heel goed in de gaten moet houden en testen @Anco
Wij hebben via Freedom een CD abonnement met APP toegang, dat moet dus blijven werken.

Ik stond niet op teveel apps ingelogd (want ben altijd op de Amino ingelogd, op 2 laptops in de browser en op 1 chromecast en dat gaat net.
Dus dat ik dan niet op mijn telefoon ook nog kon inloggen kan liggen aan het teveel.
Maar dat verklaart niet waarom de chromecast (die ik eerst probeerde) niet automatisch inlogde maar vroeg om in te loggen en dat weigerde.
Er gaan volgens mij twee dingen fout: 1) Bij het omschakelen van CD naar Canal+ op de Chromecast lijkt het erop dat er iets mis ging met het tellen van hoeveel apparaten zijn ingelogd. Na pakweg 10 minuten heb ik het opnieuw geprobeerd en toen logde hij wel automatisch in. 2) Bij het inloggen op een apparaat teveel krijg ik de melding dat de naam/wachtwoord combinatie fout is in plaats van een waarschuwing dat er teveel apparaten zijn ingelogd en ik een ander apparaat moet uit de lijst halen. Dat gebeurde vroeger altijd wel maar nu kwam die melding niet.
Dus ervan uitgaande dat ik de juiste naam/combinatie heb gebruikt (zoals opgeslagen in mijn browser) is het toch een foutje bij het automatisch omschakelen van de CD app naar de Canal+ app in combinatie met het aantal apparaten dat verbonden is…

Ook in de Canal+ app.
Maar als bij meer dan 5 apparaten ingelogd is geeft hij bij mij ook de boodschap dat de naam/wachtwoord combinatie niet juist is. Misschien is het toch een programmeerfout dat de app naar de verkeerde mededeling verwijst …

Dus ingelogd zijn op 3 Chromecasts en dan overschakelen naar de Canal+ app, zoals binnenkort verplicht, zou zonder gedoe goed moeten gaan?

Van Freedom niets gehoord over die overgang. Zijn ze er mee bekend, heeft CD het ze vertelt, is het getest?
In ieder geval blijkbaar niet helemaal op de randgevallen. En je weet dat je software altijd moet testen op de randgevallen.

Vandaar mijn opmerking in het bericht:
https://community.freedom.nl/t/onderhoud-tv-ontvanger-van-canal-digitaal-op-26-maart-2024-add/4502

Ik ben als Canal Digitaal klant (met een wok, niet met een Amino) vanochtend met de online viewer overgegaan.

Op de mobiel is het zo dat is dat als je aangeeft dat je overgaat, je niet automatisch wordt uitgelogd op het oude platform. Daarmee moet je dus jezelf op de oude app uitloggen, wel weten welke van de 5 gebruikerslots dat zijn, enzovoort. En er staat bij “gebruikers ingelogd” niet bij of dat via de CD app is of de C+ app. Dat is een gemiste kans.

Online (via Chrome browser) ging het overzetten zonder slag of stoot.

Waarom dat voor Freedom klanten blijkbaar niet zo is, geen idee. Ik hoop dat 't snel wordt opgelost, mss is de opmerking “alleen problemen met freedom credential sets” een aanwijzing.

Even in de browser oude inlog weg mikken. Helpt dat?
Het valt me ook op, dat het venster rood blijft totdat je een ‘sterk wachtwoord’ hebt ingevoerd.

Ik zie nu ook dat de Chromecast niet automatisch was uitgelogd, en toen ik dan de Canal+ overstap maakte kont het niet automatisch omdat alle “slots” op waren. Slordig!

Het mysterie gaat verder… Ik heb mijn tweede chromecast ingeplugd, automatisch inloggen lukt nog niet. Ik heb CD verwijderd, het apparaat in Canal+ op mijn PC uit de lijst gehaald zodat er nog maar 3 gekoppelde apparaten zijn, dan Canal+ geinstalleerd op de Chromecast en wil inloggen met mijm sinenomine.email adres en nog steeds krijg ik op zowel de Chromecast als op mijn telefoon dat de combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord niet goed is. Ik snap er niets meer van want de Amino werkt wel, de andere chromecast werkt, de browser werkt op 2 computers… dus het door mij opgeslagen wachtwoord moet juist zijn… maar het werkt gewoon niet. Ik ben bang om nog ergens uit te loggen en weer in te loggen want wie weet werkt het nergens meer…

Ik heb nu gevonden hoe je direct bij canalplus.nl zou moeten kunnen inloggen en wanneer ik probeer in te loggen met mijn “…@sinenomine.email” account krijg ik te zien dat dit account niet bestaat. Er is dus echt iets mis met de koppeling tussen de “oude” CD accounts en Canal+.
Dus als het automatisch “overzetten” van CD naar Canal+ zonder uit te loggen en te proberen weer in te loggen niet lukt kan je gewoon niet meer inloggen denk ik.
Is hier iemand die gewoon rechtstreeks bij canalplus.nl kan inloggen?

Ja, ik heb geen chromecast, maar via de browser geen probleem met inloggen.

Ik kan via de browser ook niet inloggen.
Ik ben in een browser nog automatisch ingelogd (chrome) op het nieuwe Canal+. Als ik dan naar “veel gestelde vragen” ga dan kom ik op een Canal Digitaal pagina met veel gestelde vragen.
Hier is dus iets mis: dat Canal+ lijkt maar een “sausje” te zijn over de Canal Digitaal website en is niet “echt” Canal+. Als ik daar “Wat als ik mijn wachtwoord ben vergeten?” selecteer dan komt er weer een Canal Digitaal pagina om mijn emailadres te verzenden. En wanneer ik daar het …@sinenomine.email adres ingeef dan is dat onbekend.
Maar het belangrijkste dat ik zie is dus dat hoe wij op sommige “toestellen” (een Chromecast, de browsers, de Amino) automatisch van Canal Digitaal naar Canal+ zijn overgegaan niet “echt” is. Gewoon apart inloggen op canalplus.nl lukt niet.
Mijn vraag aan Bert is dan ook: kan jij gewoon op de site canalplus.nl inloggen, en zoja met welke email doe je dat dan? Met die sinenomine.email? Met je freedom.nl email? Met nog iets anders?
(Ik heb mijn probleem al aan de helpdesk gemeld maar ja, het kan dagen duren voordat zij iets uitgezochd hebben…)

Ik log met mijn freedom e-mail in en ik gebruik Brave als browser. Heeft dezelfde basis als Chrome, zou dus moeten werken. Het doorschakelen gaat probleemloos, heb het net opnieuw geprobeerd.
Als het met jouw bestaande inloggegevens niet werkt, begrijp ik niet waarom. Kan me niet voorstellen dat het sinenomine adres een bug oplevert.
Het doorschakelen gaat trouwens naar https://play.canalplus.nl/authentication, niet naar canalplus.nl.
Gebeurt dat bij jou ook?

Jammer… want dat werkt bij mij niet.
Ik kan bij CanalDigitaal niet inloggen met mijn freedom.nl account.
En als ik mijn freedom.nl email ingeef bij “wachtwoord vergeten” dan krijg ik dat het e-mail adres niet bekend is. Bij het sinenomine.email adres krijg ik dat ook… Dus om daarna automatisch doorgeschakeld te worden kan ik niet proberen.
Wanneer ik naar https://play.canalplus.nl/authentication ga kom ik bij een inlogpagina van Canal+ en daar kan ik met geen enkel van de mij bekende mail adressen inloggen en daar is ook geen optie van “wachtwoord vergeten”. Fout is fout op dit pagina, zonder een escape. Wat een bagger is dit toch allemaal…

Heb je via je Amino gecontroleerd met hoeveel apparaten je bent ingelogd?

Je noemt het nu zo vaak.
Ligt het aan de domeinnaam?
Ik ben geen fan van die adressen, omdat ik Freedom nodig heb, om ze uit te zetten.
Er is er nog steeds een actief, die al 3 jaar verborgen is.
Op dat postvak heb ik 2 sinenomine adressen.

Ik heb vaker problemen gehad met wachtwoorden met speciale karakters.
Soms is het een karakter, waarvan je het niet verwacht.(< 128)
Of dingen zoals 2 keer een punt achter elkaar.
Dan kom je er soms wel, soms niet in.
Het wachtwoord kreeg een lotto factor hierdoor.
Zou het zoiets kunnen zijn?

En: weet je zeker dat de canal digitaal registratie via sinomine gegaan is? Als het een Freedom Canal Digitaal abonnement is, dan zal Freedom op een gegeven moment het email adres moeten “vrijgeven” - immers, zij zorgen voor de betaling van het Canal Digitaal abbo. Dan kan jij wel een adres bedacht hebben - als de centen niet naar dat adres gaan, houdt 't op.

Om dezelfde reden was het zo bij XS4all dat Spotify het “hoofd email adres” gebruikte bij XS4all Spotify.

Hoe dan ook, een telefoontje naar Canaal Digitaal (nee Canal Plus) lijkt me een goede volgende stap.
Ik kan je verzekeren dat voor mij, bij een bij CD/C+ bekend {email,password} tuple de migratie zonder problemen verlopen is.

Ik heb in mijn.freedom deze week nieuw email adres en wachtwoord ingevoerd voor C+
Dat is direct overgenomen door C+
Alles werkt normaal.

De oude sessies blijven wel ingelogd, na de user en pass wijziging.
Als je iemand daarna uit wenst te sluiten, moet je de sessie met de hand beëindigen.

C+ bellen als Freedom klant is zinloos.
De taak om klanten te helpen, ligt bij Freedom.
Ik heb goede ervaring met de hulp van Freedom.
Dat wil niet zeggen, dat het systeem perfect is.
De live stream is al heel lang storingsvrij.

@pauldebra Heb je ook een ticket aangemaakt bij Freedom hierover?