Canal Digital app hapert op Smart TV, maar loopt prima door op Smartphone

Gisteren las ik alle meldingen over de problemen met CD en ik herken het wel sinds wij begin januari overgestapt zijn.
Vanavond een interessante observatie:
Tijdens het kijken tussen 22:00-22:30 naar Comedy Central liep de CD app herhaaldelijk vast, om na een wisselend aantal seconden weer door te gaan. Soms sloeg het beeld zelfs even op zwart, idle time out?
De app bufferde wel correct.
Ik ging eens kijken of hetzelfde zich zou voordoen met de CD app op mijn Android telefoon. Die liep echter gewoon door zonder enige hapering.
De TV hangt bekabeld direct aan de Fritzbox die weer zonder NTU aan het glas hangt.
De telefoon hangt via WiFi (5GHz +200Mbps) aan dezelfde Fritzbox.
Aangezien die bekabeling van router naar TV jarenlang goed functioneerde met KPN-TV via XS4ALL, lijkt die schakel niet de zwakste.
Mijn idee is dat de TV app van CD hier het probleem vormt.

Groeten,
Theo Engelman

En als je een video stream van b.v. YouTube kijkt op de telefoon.
Blijft de tv dan doorlopen?

Erik,
Ik begrijp niet zo goed welk scenario je op doelt.
Bedoel je YouTube op telefoon en CD app op TV? Zo ja, wat voegt dat toe aan de observatie hierboven?

Na 22:30 hebben we nog via de CD app op TV naar NPO 3HD en na 23:00 NPO 2 extra (daar gaat onze privacy :roll_eyes:) gekeken zonder enige hapering.
Misschien dat bepaalde zenders, zoals Comedy Central, via de CD app op TV slechter presteren dan andere?

Er heeft een bug in Fritz gezeten die bij het belasten van de wifi de tv geen voorrang gaf.
Dan kreeg je storing op de setup-box, die bedraad is aangesloten.
Soms duikt een bug ineens weer op, na een update.

1 like

Ah, dat is helder.
Toch denk ik dat het hier niet op gaat.
Ik kwam pas op het idee de CD app via WiFi te testen nadat de app op de TV de hele tijd haperde. De WiFi apparaten in huis waren op dat moment in rust.

Deze (gemarkeerde) instelling eens wijzigen is misschien het proberen waard.

Eirik,
Die setting staat bij mij idd aangevinkt.
Ik zal hem eens uitzetten, misschien dat het helpt de TV prioriteit te laten krijgen in de Fritzbox.

Tegelijkertijd lijkt het niet erg waarschijnlijk, immers de haperingen traden zoals gezegd op in een situatie waar in feite alleen de TV netwerk bandbreedte consumeerde.

Gisteravond had ik een zelfde gedrag met de TV ontvanger op BBC first vanaf ± 19:30. Elke x seconden een freeze van het beeld om een seconde later weer door te gaan. Het was dusdanig hinderlijk dat we van multicast (live uitzending) naar unicast (pauzeren en weer spelen) zijn overgestapt.

Dat is opvallend.
Ik begrijp uit je melding dat je niet de CD TV app gebruikt maar een TV setop box (in deze community veelal STB genoemd) .
Gebruik je de Amino ontvanger?
Dan lijkt die software zijn buffer functie naar behoren uit te voeren.

Ik heb inderdaad de STB en die buffer trekt het ook net aan niet met de live multicast stream. Overstap naar unicast werkt in deze gevallen prima.

ik heb min of meer hetzelfde met de canaal digitaal app op een android tv. (tv1, 4k) (aangesloten met ethernet). Geen echte freeze maar continue 'hikken;. Als ik de app op een telefoon installeer is het probleemloos. Sterker nog, als ik een andere android TV(tv2, niet 4k) aansluit werkt het ook probleemloos. Dus, zou je de TV de schuld geven. Maar de nlziet app werkt probleemloos. En prime en netflix ook. Het is iets met de combinatie van een 4k tv + de app of zo.