Canal+ storing: kan ineens niet meer inloggen (en ben automatisch uitgelogd)

Ik ben ineens automatisch uitgelogd, en kan met de juiste combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord niet opnieuw inloggen op play.canalplus.nl.
Op de freedom storings-pagina staat niets vermeld.
Inloggen is niet alleen niet via de PC mogelijk. Op de Amino komt ook een foutmelding dat het apparaat niet correct geregistreerd is.
Ik zal maar weer een ticket aanmaken in de hoop dat het niet 4 weken duurt voordat er een eerste respons komt.

Ben ik de enige met het inlogprobleem?
Ik neem aan dat er toch nog mensen proberen TV te kijken of naar de radio te luisteren?
Dat werkt hier dus helemaal niet omdat het inloggen wordt geweigerd.

Zover ik zie zijn er geen algemene problemen bekend. Ik kan op verschillende verbindingen hier inloggen op https://play.canalplus.nl/.

Het is ook handig om aan te geven in je post wat je zelf al hebt ondernomen om het probleem te verhelpen en eventueel een klein beetje in te lichten hoe de thuis situatie aangesloten is en ingesteld. Dan kunnen mogelijk andere community leden je ook verder helpen.

In principe zijn verder de stappen om te volgen te vinden op Ik heb problemen met het inloggen in de Canal+ WebTV, app of Smart TV | Freedom Helpdesk en ik zou de stappen op Het beeld van de tv-ontvanger hapert, wat moet ik doen? | Freedom Helpdesk bekijken/volgen.

1 like

Helaas. Helpt allemaal niet.

Het inloggen met het correcte wachtwoord lukt ineens niet meer met mijn account debra@freedom.nl, en dit zowel op een Chromecast als met de Amino als met de browser op de Mac.

Gisteren had mijn Firefox een W829 Error op C+
De amino en de android app deden het gewoon.
Uitloggen en nieuw inloggen, werkt daarna niet meer.
De code is niet omschreven @bastiaan

Oplossing was een nieuw wachtwoord aanmaken.
Dit veroorzaakt geen uitloggen van mijn android app.
Ik kan op FF nu wel weer inloggen op C+ en tv kijken.

Ik heb eerder zoiets gehad.
Ik verwacht dat de app na een tijdje dan weer stopt.
Omdat het nog op een oud wachtwoord ingelogd is.

Update:
Vandaag, heb ik de foutmelding weer opnieuw.

Dat lijkt een ander probleem te zijn. Ik krijg niet deze foutmelding. Ik geraak gewoon niet ingelogd.
Ik heb op mijn freedom de gebruikersnaam en wachtwoord voor tv een keer opnieuw ingegeven mee ook daarna kan ik nog altijd niet inloggen.

Even een update: ik heb het wachtwoord veranderd (geen speciale tekens meer, op aanraden van de instructies op de freedom site), en het effect is nog steeds hetzelfde: Na het inloggen krijg ik meteen een zwart scherm, en bij een reload de melding dat ik uitgelogd ben.

Nog een update… Na een nachtje rusten opnieuw geprobeerd.
De Amino zegt nog steeds “Dit apparaat is niet correct geregistreerd, registreer en probeer opnieuw.” en de foutcode is 113

Ik heb inmiddels gevonden dat de foutcode 113 die de Amino toont betekent:
“De televisieontvanger is niet aan een klant gekoppeld.”
en als remedie:
“Neem contact op met de helpdesk.”

Dat zal ik dan maar doen…

Resultaat tot nu toe: De storing lijkt alleen mijn account te treffen.
Er wordt gewerkt aan een oplossing die vandaag nog zou moeten komen… Fingers crossed!

Het probleem is opgelost. Canal+ is door Freedom ingeschakeld om iets te doen. Ik vermoed dat het probleem wellicht ook door Canal+ is veroorzaakt. Ergens door iemand op een verkeerd knopje gedrukt misschien… we zullen het nooit weten.
Wel een beetje verontrustend dat je zomaar van de ene minuut op de andere eruit wordt gegooid en niet meer kan inloggen…
Maar goed, het werkt weer. En nu ik even van NLziet heb geproefd (om toch iets op TV te kunnen zien) weet ik tenminste dat ik dat niet wil hebben.

Nog even toevoegen dat wat niet opgelost is: de geplande opnames.
In de periode dat ik niet kon inloggen zijn de door mij geplande opnames niet gemaakt.
Het was dus niet alleen een probleem met inloggen maar het tijdelijk niet actief zijn van mijn abonnement ook al stond in “mijn freedom” dat mijn abonnement op Canal+ gewoon actief was.
Gelukkig waren de opnames op BBCfirst, dus die afleveringen komen in de komende week wel weer een keer langs en worden opgenomen. De uitzendingen van gisteren terugkijken is geen optie omdat ze veel te vaak en te lang worden onderbroken door reclame die niet kan overgeslagen worden bij terugkijken, maar gelukkig wel bij opnames.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.