Catch-all ook bij koppelen domeinnaam aan internetabonnement?

Ik wil graag gebruik maken van de mogelijkheid om een eigen domeinnaam te koppelen aan m’n internetabonnement.

Ik lees dat je bij een mail-abonnement gebruik kunt maken van catch-all. 1. Mail ontvangen met ‘catch-all’ functionaliteit. Catch-all zorgt ervoor dat je alle mail op jouw domeinnaam in één mailbox terecht kunt laten komen. Het zou kunnen dat iemand bijvoorbeeld een typefoutje heeft gemaakt in het adres, dit mailtje komt dan alsnog bij jou binnen.

Werkt dit ook als je een domeinnaam koppelt aan een internetabonnement?

Als de mail afhandeling van die domeinnaam bij Freedom gedaan wordt, lijkt me dat wel ja.

Catch-all is een handige functie, maar hou er rekening mee dat je mogelijk ook veel meer spam en phising binnen krijgt. Veelal worden dit soort mails aan bijvoorbeeld info@…. gestuurd.

Ja, het kan. Er staat helaas niets over op de Homepage helpdesk Freedom. Je kan het instellen als je inlogt op je Freedom hoofdaccount bij Domeinen > Instellingen. Zo te zien kan je zelfs een adres buiten het domein instellen om de catch-all mail in te dumpen. Ik heb het uit staan, had het al lang voor ik naar Freedom verhuisde uitgezet vanwege de spam naar info@, webmaster@ enz.

Tegenwoordig zijn spamfilters wel beter. En mensen maken meer typefouten in adressen sinds ze vanaf telefoons mailen. Maar die fouten maken ze (juist) ook achter de @…

Catch-all is een spam magneet.
Ik zie dit als een hulpmiddel als je even geen mail wenst te missen, bijvoorbeeld na een verhuizing.
Als je het te lang doet, krijg je een golf van bagger in je mailbox.

Een alias met een veel gemaakte typfout, kan wel handig zijn.
Al heb ik de neiging om daar een reject autoresponder op te zetten met 550 wrong spelling

In mijn ervaring valt de hoeveelheid spam wel mee.
Ik heb 4 domeinen waarvan alle e-mail al 7 jaar in 1 catchall terecht komt, het aantal spam berichten per week is op 1 hand te tellen.

Ik gebruik ook al sinds het begin van Freedom de catch-all functie. En ik kan bevestigen dat de spam zeer erg meevalt. Als het 10 spam berichten per week is, dan is dat veel.
Eventueel zou je ook nog veel gebruikte spam email adressen als info of webmaster direct via een message rule naar de prullenbak kunnen sturen.

In Thunderbird kun je mappen (van meerdere accounts) samenvoegen…Is dat niet simpeler?

@avdmark
Nee, dat is niet simpeler.
Met catch-all komt alle mail van niet bestaande email adressen aan van een domein in één postvak.
Dus alles wat normaal geweigerd wordt, komt in dat vak.