CD wel terugkijken GEEN Live TV šŸ˜³

Amino STB
Fritzbox 7590 f/w 7.56
1Gig glas
TV app op iPad werkt wel ook Live TV

Amino STB Terugkijken van uitzending werkt wel. Live TV niet (s004) Onbekende foutā€¦ā€¦ .

Amino STB stekker eruit 30 sec opnieuw opstarten :frowning:
Amino STB factory reset met opnieuw alle firmware installeren :frowning:
Fritzbox 7590 geĆ¼pgraded naar fw 7.56 :frowning:
Terugkijken is TCP en live is UDP dus FritzBox POR reset gedaan meerdere keren. ALLE alle stekkers eruit voor 30sec. WAN erin. Power plug er in. Fritzbox stabiel LAN4 aminoSTB erin daarna pas de restā€¦ :frowning:
Amino STB zit rechtstreeks op LAN4 fixed 100mb :frowning:
Amino assigned static IP in Fritzbox veranderd :frowning:

:sob:. :man_facepalming::person_shrugging::person_shrugging::person_shrugging:.

Iemand nog een idee?

Heb je de Fritzbox wel op op het profiel Freedom Glasvezel staan?

Hang aan een 1Gig Fibercrew GPON verbinding met een eigen ZTE glasvezel ā†’ LAN converter die weer in de FritzBox 7590 WAN poort gaat. De profiel keuze op de internet>account information pagina kent slechts. ā€œFreedomā€ of ā€œFreedom foundingā€ als profiel. ā€œFreedomā€ staat ingesteld.

Aangezien LiveTV bij mijn weten VLAN4 is vs terugkijken gewoon via internet, begin ik het vermoeden te krijgen dat het probleem misschien bij FiberCrew ligt.

Maar het is weekend en dan heeft de Freedom helpdesk ook recht op hun bier en BBQ :wink:.

Dat bedoelde ik.
Ik kan kiezen uit een lange lijst in mijn 5490
Als VLAN4 er uit ligt, heb je toch echt de helpdesk nodig.

Sebas van de helpdesk had een slimme opmerking dat soms ā€œmulticast rondzingtā€ in je LAN netwerk. Mijn oorspronkelijke FRITZbox opzet was.

LAN 1 - TPlink 8 LAN switch met o.a. Synology LAN2 en chained TPlink LAN5 switch met LAN1 Intel nuc met Homeassistent.

LAN 2 - LAN1 Synology

LAN 3 - LAN2 Intel nuc HAOS

LAN 4 - Amino TV box

Waarbij aangetekend dat de nuc om HAOS te draaien op LAN1 ook nog een extra virtuele LAN3 heeftā€¦

Nieuwe opzet.

LAN 1 - TPlink 8 LAN switch met o.a. Synology LAN2

LAN 2 - LAN1 Synology

LAN 3 - TPlink 8 LAN switch met LAN1&2 en dus ook 3 Intel nuc HAOS

LAN 4 - Amino TV box

Amino box VLAN4 multicast problem solved :innocent:. Vermoed dat de nuc met zijn 3 LAN IP adressen waarvan oorspronkelijk 2 op FB LAN3 en 1ā€™tje achter een TPlink switch het ā€œrondzingā€ probleem veroorzaakte. Door ze nu alle 3 op EEN TP link switch ACHTER de FRITZbox te plaatsen werkt de Amino weer normaal.

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.