Certificaten Freedom

Of certificaten royeerbaar zijn of niet heeft te maken met je rechten als certificaathouder om je certificaten al dan niet te mogen omzetten in aandelen. Bij niet royeerbare certificaten heb je dus geen recht om deze om te zetten in aandelen; het blijven certificaten van aandelen. Het heeft verder niks te maken met of je de certificaten mag verkopen of niet.

Ik heb 4 certificaten die ik zou willen verkopen. Stuur me een berichtje als je interesse hebt.

Ik heb 40 certificaten en ik wil ze verkopen als er iemand interesse heeft.

Ik heb 4 certificaten (via Crowdaboutnow), iemand interesse hierin? :grinning:

Ik heb zeker interesse. Wat me tot nu toe tegenhoud is de administratieve rompslomp er omheen. Dan doel ik zowel op de overname alsook bij de belastingaangifte.

Hoe zit dat nu precies?

Ik heb 4 certificaten en wil ze wel verkopen tegen de uitgifteprijs. Wie heeft interesse?

Ik kreeg de tip om de certificaten aan te bieden tegen een lagere prijs dan de uitgifteprijs. Nou vind ik het lastig om een prijs te bepalen, want ik heb geen idee, Openbaar bieden hier op het forum lijkt me niet in het belang van Freedom, dus:
Ik heb 4 certificaten die ik wil verkopen: stuur me je bod per PM svp.

Van wie? Van iemand die ze graag wil overnemen? :wink:

Nee, van mij. Hij benaderde mij met de vraag of ik zijn certificaten wilde overnemen. Ik heb gezegd geen interesse meer te hebben, ik heb het aantal dat ik wil. Wel gaf ik hem als tip mee dat als hij er graag van af wilt, hij beter iets onder de oorspronkelijke prijs kan gaan zitten. Er zijn namelijk meerdere mensen die willen verkopen en weinig die willen kopen. Ik heb mijn laatste certificaten ook iets onder oorspronkelijke prijs gekocht. Is dus niet uit eigen belang, ik heb eerder belang bij een prijsstijging. :wink:

Dan heb ik de mijne op tijd verkocht :slight_smile:

1 like

Op 3 oktober schreef ik:
“Ik heb 4 certificaten die ik wil verkopen: stuur me je bod per PM svp”

Ik heb tot heden 27 oktober geen bod mogen ontvangen:

• de certificaten zijn dus niets meer waard en/of
  • dit hoekje functioneert (nog) niet als “beurs”.
    Voorlopig houd ik het op het laatste en wacht ik af tot er en bod verschijnt of dat Freedom de toezegging gestand doet dat er vanaf 2023 een manier komt om de certificaten te verhandelen die werkt. Lijkt me voor Freedom van belang, want als er mensen zijn die van hun certificaten af willen en dat niet kunnen, zou dat van invloed kunnen zijn op het imago van Freedom.
1 like

Het kan helpen als je aangeeft wat het minimum bod moet zijn voor je het bod serieus neemt.
Om een indicatie te geven, ik heb 4 certificaten, aankoopsprijs 1000 samen verkocht voor 950.

Ik heb wel interesse, door ander gedoe had ik even geen tijd om op je aanbod in te gaan.

Maar voordat ik een bod doe: Zijn dit certificaten via crowdaboutnow? En zo ja, is het daarvoor noodzakelijk om daar een account aan te maken? Dat zou voor mij een show-stopper zijn. Dat zoiets bij Freedom geregistreerd staat vind ik prima, maar een 3e partij als crowdaboutnow houd ik er graag buiten.

Is niet nodig, kan rechtstreeks bij Freedom gewijzigd worden.

Thanks voor de info. Betekend dat dat ook de informatie voor de belastingaangifte enzo van Freedom komt?

Maar hoe serieus wordt dit nageleefd? Ik herinner mij niet bij mijn verkoop crowdaboutnow op de hoogte te hebben gesteld. Maar ik heb wel mijn geld ontvangen.

Het zou inderdaad fijn zijn als iemand van Freedom (bijvoorbeeld @Anco omdat die eerder in dit topic reageerde) aan kan geven of de registratie door Freedom doorgegeven wordt aan derde partijen of dat het tegenwoordig alleen een registratie bij Freedom zelf is.

Anco heeft tijdelijk zijn taken overgedragen aan @randal.

Goed mogelijk. Ik heb crowdfunding@freedomnet.nl wel op de hoogte gesteld. Maar crowdfunding is niet crowdaboutnow.

Aangeboden: 4 certificaten tegen initiële waarde van €250 elk. Ik zou het geld graag voor een andere aanschaf willen gebruiken. Om het een beetje leuker te maken krijg je korting ter waarde van 1 maand Freedom Internet abonnement (€49 tot €71 volgens Netwerken en prijzen | Freedom, afhankelijk waar je woont).

Bij interesse graag een PM of email naar freek@ <mijn gebruikersnaam op dit forum> .nl