Certificaten Freedom

//–//

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de certificaten en procesvoering daarvan verloopt. Zeker voor zover dat de handel en wandel van/met Freedom’s belangen betreft.
Tot een (paar) jaar, geleden werd daarover op het forum wel gecommuniceerd en waren er bijeenkomsten.
Is er nu een marktplaats bijvoorbeeld wanneer gekocht/verkocht kan worden; of is dat beperkt tot een onderhandse uitwisseling ?

Ik begreep zelfs dat er een heuse aandeelhoudersvergadering is geweest, Mag hopen dat eventueel beleid(splannen) in (alle) openheid benoemd kunnen blijven gaan worden.

Mail In een andere mailbox gevonden. Bedankt voor de update.

Mail ontvangen, bedankt voor de update.

Heel blij met de mail (en vooral de inhoud en toekomst) :grinning_face: Dankjewel, dan kan ik komend jaar eindelijk zelf ook naar Freedom Internet (helaas wel via Delta, als enige optie hier, maar dat is dan maar zo!). Keep up the great work!

Zou het niet verstandig zijn om de onlangs verstuurde e-mail aan certificaathouders openbaar te maken?
Het huidige gebrek aan transparantie kan potentiële certificaathouders onzeker maken over de informatievoorziening en het vertrouwen in het beheer van de certificaten.
Het gevoel dat bepaalde zaken niet algemeen bekend mogen worden, past bovendien niet bij de filosofie van Freedom Internet.

2 likes

Hoewel Freedom op een aantal punten een unieke provider is zit ze ook in een markt met felle concurrentie. Ook andere providers zijn niet scheutig met cijfers over hun marktaandeel en financiële positie. Ik laat het graag aan de directie over wat er naar buiten mag komen.

potentiële certificaathouders

Er is op dit moment geen nieuwe investeringsronde en nog geen ‘marktplaats’ voor certificaten. Ik denk dat wel verteld mag worden dat aan die marktplaats gewerkt wordt.

3 likes

Een aandeelhouders vergadering is niet voor certificaat houders (die hebben immers geen stemrecht). Certificaten van aandelen geven recht op economische voor en nadelen, maar geen stemrecht. De stemmen zitten in de STAK.

Het gaat mij hier om transparantie t.a.v. de plannen (kennelijk gedeeld met aandeel -en certificaathouders) voor Freedom. En met name dat ik nog steeds hoop dat Freedom zich technisch (facilitair/inhoudelijk) zal gaan ontwikkelen.

Als certificaathouder van 320 stuks geen mail ontvangen, bij wie kan ik die aanvragen?

Stuur een mailtje naar crowdfunding@freedomnet.nl, dan komt het bij de juiste persoon terecht.

Die persoon heeft het wel stikdruk, verwacht geen razendsnel antwoord.

Hoi @randal, we zijn inmiddels een kwartaal – met helaas ook weer radiostilte – verder. Kun je misschien een tussentijdse update geven over de voortgang van de formeel vastgelegde intenties waarover in de mail van 19 december gesproken wordt? Ligt alles nog op schema met de toenmalig opgestelde planning?

2 likes

Ik heb 4 certificaten te koop voor 1000 euro. Wie wil deze van mij overnemen?

Ook ik heb er 4 in de aanbieding, kom maar op!

vraagje aan allemaal:

er waren verschillende ‘rondes’

• founding-crowdfunding ( was een lening ? )
  • appel-puntjes-certificaten
  • iets met top-up-certificaten

Wie wil mij (en anderen) de verschillen uitleggen ?

De hier aangeboden ‘certificaten’ ,
wat voor soort is/zijn dat dan ?
( moeten we dat er dan niet bij zetten ? )

Misschien leven er nog meer vragen/ onduidelijkheden rond deze aanbiedingen .. ..

1 like

Het betreft voor mij deze Campagne op CrowdAboutNow:

Ik merk ook dat ik voornamelijk behoefte heb aan transparantie over de hele gang van zaken rondom de certificaten. Ik zou freedom graag steunen via die weg, maar de aanhoudende stilte maakt mij huiverig.
Het gaat mij om vragen vragen rondom de opslag van de houders van certificaten. Gebeurd dit bij freedom? Een derde partij missschien? Is dat voor alle certificaten het zelfde?

1 like