Daar ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad..
Topic Schopje
We zijn bijna een jaar verder, is er al nieuws op dit punt?
Zou mooi zijn als er een platform om eenvoudig certificaten te kunnen kopen en verkopen beschikbaar komt. Nu is het, ik spreek uit ervaring, ook prima mogelijk om certificaten te verhandelen, maar wat handmatig gedoe.
Mocht iemand trouwens nog interesse hebben in de aanschaf van certificaten, ik ben best bereid (een deel van) mijn certificaten te verkopen. Ik heb er eventueel 10 beschikbaar voor verkoop a € 250,- per stuk. Kan naast 10 stuks ook per 2, of 4 certificaten. PM maar bij interesse.
Ok ik ben benieuwd naar de status. Zelf vind ik het helemaal niet Freedom-style om zo slecht hierover te communiceren. Overigens heb ik zelf 11 certificaten te koop.
Ik heb zojuist een mail verstuurd aan zowel Freedom als Stichting Appeltaart.
Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, en kreeg ik het antwoord dat Freedom in rustiger vaarwater beland zou zijn. Inmiddels zijn we een jaar verder en is er nog steeds geen communicatie richting de certificaathouders geweest. Het beleidsplan van de Stichting Appeltaart 2021-2024 is eind 2025 ook nog niet geactualiseerd.
Hoewel ik me besef dat het runnen van een kleine ISP hard werken is, verwacht ik van Freedom dat ze haar best doet om de beloften die gedaan zijn in de crowdfunding waar te maken.
Een jaarlijkse update op hoofdlijnen over hoe het gaat, een stukje toelichting op de samenwerking met TriNed en de aankoop van certificaten door TriNed, of een stukje reflectie vanuit Freedom op de recente overname van Soverin zou geen kwaad kunnen.
En ja, een mogelijkheid om certificaten te kunnen ver- of bijkopen zou na bijna zes jaar wel op de plaats zijn.
Ik hoop op reactie van @randal
Ik ben heel erg benieuwd of je reactie ontvangt. Ik begin me inmiddels ook een beetje zorgen te maken over deze radiostilte.
Sluit ik me bij aan, ben best geduldig en snap inderdaad dat het keihard werken is af en toe om je staande te houden tussen de grotere partijen maar een update over hoe het staat kan toch niet heel veel werk zijn.
Ook ik sluit me aan. Ik heb in juli contact gezocht en kreeg ruim een maand later een antwoord dat er een positief EBITDA is. Er wordt aan een systeem om certificaten verhandelbaar te maken gewerkt en er zou in er in de daarop volgende maanden een update voor de certificaathouders komen. Dat is inmiddels bijna 3 maanden geleden, maar ik heb nog niets gezien.
Een positief EBITDA stelt me nog niet gerust. Immers: EBITDA = Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation, and Amortization en voordat ik enig inzicht heb ik deze posten, kan en netto winst behoorlijk ver weg zijn.
Daarmee, transparantie hoe we er voorstaan na deze jaren en ook na beloftes gedaan, mogen we verwachten.
Ik heb indertijd 25 certificaten aangeschaft daar ik het idee steunde Freedom in de lucht te krijgen. Er is hard gewerkt door de Freedom mannen en vrouwen: missie geslaagd
Maar dan, ik hoef de certificaten ook niet allemaal aan te houden voor de rest van mijn leven. Een verhandelmethode is daarmee belangrijk. Een Triodos debacle moet voorkomen worden. Hoop dat we snel wat horen.
Nou ja we zijn inmiddels weer ruim 2 weken verder dus het schiet niet echt op..
Ik heb 1 certificaat dat ik ook graag zou willen verkopen
Als houder van 180 certificaten ben ik ook wel benieuwd naar zaken als de certificatenmarktplaats en informatie over hoe het eigenlijk gaat met Freedom. @randal
Ik heb navraag gedaan bij Freedom en rond half december komt er meer duidelijkheid.
Dankjewel Lidwien. Ik kijk er naar uit.
De 16e vandaag. We zijn op de helft.
Rond half december ![]()
We zijn niet vergeten dat we jullie een update zijn verschuldigd. Die update hadden we al geschreven, maar we hebben eerst even een aandeelhoudersvergadering afgewacht. Inmiddels hebben we wat mij betreft ook wat goed nieuws dat we even correct willen verwoorden. Dus we laten zo spoedig mogelijk van ons horen.
Fijn Randal, het zijn de kleine dingen (berichtjes) die het doen! ![]()
Alle certificaathouders hebben vandaag per email een update van ons ontvangen. Mocht je die missen is het misschien handig de spam-folder ook even in de gaten te houden. Dank voor jullie geduld!
In goede orde ontvangen, dank! Goede plannen. Mijn certificaten komen niet te koop overigens, voor geen goud (meganerd smeert nog een bruine boterham met kaviaar).
Ik zal verder niet op de inhoud ingaan want dit forum is openbaar en sommige details uit de email moeten dat maar beter niet zijn. Hoop dat er volgend jaar wel nog eens gelegenheid komt het Freedom team te ontmoeten. Voor nu: vrolijke feestdagen!