Ik heb 20 certicaten in de aanbieding, iemand interesse?
Wow, niet gedacht dat er voor de certificten zoveel belangstelling zo zijn, zelfs intern reageerd geen mens.
Dat komt omdat niemand nog vertrouwen heeft in die certificaten.
Freedom Internet heeft ook alles nagelaten om dat vertrouwen te winnen.
Hoi hsdejong,
Dank voor je bericht. Onze laatste update over Freedom en de certificaten is verzonden in december. Verder is er ook niet heel veel nieuws te melden naast dat het verhandelbaar maken veel langzamer gaat dan gehoopt.
Wij zijn met 14 medewerkers en werken hard om de operatie draaiende te houden. Het aan de hand nemen van de certificaathouders en hier leuke dingen mee nu nog even niet. We groeien, we gaan de goede kant op, dus dat komt vanzelf wel weer, maar voor nu ligt daar even niet de prioriteit.
Welke beloftes op financieel gebied heb je het over? Volgens mij hebben we er twee gedaan:
- Verhandelbaarheid; ja duurt te lang door allerlei oorzaken die niet allemaal publiekelijk zijn.
- In de toekomst zal er dividend worden uitgekeerd als de cijfers dit ook toelaten; dat is nog niet het geval.
Ah top, heb ik het toch nog scherp!
Naar analogie van Van Kooten en De Bie “Kritisch AVRO lid” (voor de jongere garde: zoek het maar op) voel ik mij kritisch Freedom lid.
Niet alleen zijn er beloftes gedaan betreffende de certificaten, maar ook qua diensten is er na al die jaren nog weinig van terechtgekomen.
Als donateur van “XS4ALL moet blijven”, Founding Member, Crowdfunder en Certificaathouder (die ik gelukkig zonder verlies van de hand heb weten te doen) ben ik best wel teleurgesteld over het uitblijven van organisatorische en technische ontwikkelingen bij Freedom Internet.
De certificaten werden in 2021 verkocht. Dus Freedom heeft 5 jaar de tijd gehad om orde op zaken te stellen.
Vooral bij financiële diensten (certificaten), waarbij je investeert en geld toevertrouwt aan een organisatie, is vertrouwen cruciaal.
krities AVRO-lid = zeurderig burgermannetje
Lijkt er inderdaad wel op ja.
Opeens is de reactie van Twan op mijn posting weg, inclusief mijn dank voor zijn openhartige tekst.
Had ik het gedroomd? Kreeg Twan koude voeten of is het censuur?
Jammer…
Welke posting mis je? Ik zie 4 postings van @Twan in dit topic..
Ik tel er maar drie…
Ik schreef niet dat het “onterecht” was…
Opmerkelijk. Als ik me goed herinner stond er in de verwijderde post naast de uitgebreide mea culpa dat Freedom groeit en EBITDA-positief is.
@hsdejong: Klopt. Ik bedoelde ook 3. Foutje…
Dan mis ik dus posting 4…
Dit topic verdient een reactie van Freedom, dus die geef ik nu.
Twan heeft gisteren een bericht geplaatst waarin hij zijn frustratie over het huidige vaarwater van Freedom liet blijken. Die frustratie deel ik en we zijn achter de schermen druk bezig de oorzaken ervan op te lossen. Een van de kwesties is het verhandelbaar maken van certificaten. Dat is primair een onderwerp voor Stichting Appelpunt, en Freedom faciliteert daar graag in. Ik ben optimistisch dat we daar binnen enkele weken meer over kunnen melden.
Waarom is het bericht verwijderd? Als Twan op dit forum praat, spreekt hij namens Freedom. Zijn bericht bevatte informatie die onder NDA valt en raakte aan financiële en bestuurlijke vertrouwelijkheid. Het was niet vooraf afgestemd met collega’s of directie. Hoe langer zo’n bericht blijft staan, hoe groter de schade, dus ik heb het verwijderd. Achteraf had ik direct bij de verwijdering een korte toelichting moeten plaatsen. Dat is me in alle hectiek gisteren niet gelukt. Excuses daarvoor, vandaar nu alsnog dit bericht.
Ik vind transparantie belangrijk en die verdienen jullie. Maar dan weloverwogen, vooraf afgestemd en inhoudelijk correct. Zodra er meer te melden is over de certificaten, horen jullie dat van ons.
Dat is mooi, maar Freedom bestaat uit mensen die verstand hebben van BGP en allerlei glasvezelvarianten. En het Freedom-team is klein en heeft de handen vol aan de core business.
Zou het denkbaar zijn dat een team van leden de Stichting Appelpunt hier een handje bij gaat helpen? Ik denk aan een combinatie van een paar mensen die:
- ervaring in een financiële sector hebben
- belang hebben bij de marktplaats, b.v. omdat ze veel certificaten hebben en er langzamerhand wel eens wat willen doorschuiven
- weten dat zo’n marktplaats een wiel is dat al eens ergens anders uitgevonden is en hoe het draait
OK, wild idee en ik heb makkelijk praten want totaal geen financieel inzicht en mijn 4 certificaatjes mogen nog lang blijven slapen in de appeltaart.