Cisco ATA SPA112 en Freedom VoIP instellen

Ik ben vandaag overgestapt van Tweak naar Freedom. Hiervoor gebruikte ik een Cisco SPA112 VoIP ATA om mijn oude toestellen van telefonie te voorzien.

Kan iemand aangeven hoe ik deze configuratie aan het werk krijg?

Ik heb via een softphone alle zaken omtrent account al werkend, en op mijn UDM Pro ook al de portforwading ingesteld. Glas komt gelijk bij mij op de UDM Pro binnen, dus de meegeleverde Huawei ONT EG8242H gebruik ik niet.

Als de Cisco SPA112 ATA te oud is is het geen probleem om iets anders te kopen overigens, maar dan wel graag iets wat wel werkt met Freedom VoIP :slight_smile:

En om het nog mooier te maken. Ik kan wel uitbellen (dus van ‘vast/VoIP’) naar mijn mobiel, maar ik kan niet met mijn mobiel naar ‘vast/VoIP’ bellen. “het nummer dat u gebeld heeft is niet in gebruik”

Hang je met de ATA achter een Fritzbox? Heb je hiervan de voip in gebruik? Dan kan je achter de Fritz geen ATA gebruiken. Schakel de voip van de Fritz uit, dan zou het moeten lukken. Je kan ook nog kijken of Stun is geactiveerd in de SPA ATA. Stun houdt poort 5060 open naar de ATA.

nvm…, mijn reactie was mbt FB (waarachter wel een ATA als client kan) en TS heeft iets anders.

Nee, de ATA hangt achter een UDM Pro
Deze wel met portforward 5060-5080 en 16384-16482 ingesteld naar local IP

Maar inmiddels met Freedom helpdesk gebeld. Lijkt als de portering van mijn nummer niet goed is gegaan. Wel nog een Siemens Gigaset A500 IP gekocht om te kijken of dat hielp, maar geen soelaas.