Compliment voor de helpdesk

Van de week de helpdesk nodig gehad omdat na het verhuizen van een internet verbinding van ‘Xs4all/KPN’ het bellen en gebeld worden buiten Freedom niet werkte.

Alles goed gezet in de dagen dagen daarvoor en in de ochtend ook netjes een Freedom IP adres en DNS servers in het overzicht.

In de Voip pagina van Freedom kon ik de uitgaande pogingen zien. Een beetje met lange tanden de helpdesk gebeld omdat ik hier veel las dat die niet altijd bereikbaar was. Het bellen kan overigens met de Voip verbinding omdat die al actief is maar dan alleen binnen Freedom

Drie keer moeten bellen waaronder één keer de verbinding herstart werd en dan is de het gesprek ook meteen weg. :wink:

Ik kreeg drie verschillende medewerkers aan de lijn en de wachttijden was nog niet eens een minuut, dus zeeeeeeer vlot. De derde geen het navragen en ondertussen met de mobiel en een tweede DECT toestel blijven proberen en voordat de medewerker zich weer melde deed alles het weer. Het werd dus een goed nieuws gesprek verder.

Overigens start er een configuratie wizzard die een TLS verbinding aanmaakt voor Voip en die deed het dus niet. De eerdere verbinding die ik al daarvoor erin gezet had deed het wel en daar maar beveiligd bellen aangezet.

De overstap is vlot verlopen en alleen nog een printer zien aan te sluiten op de WiFi want via WPS (button) gaat het niet goed.

Daarna nog een domein verhuizen naar Freedom en de mail daarop instellen.

7 likes