Crowdfunding actie

Ik ben een van de freedom founding members en heb in 2019 1000 euro geinvestreerd. De jaarlijkse uitbetaling is in 2023 gestaakt vermoedelijk omdat dit omgezet is naar cerficaten. Echter over deze certificaten kan ik op CrowdAboutNoew totaal niets vinden. Dat maakt het nogal schimmig en dus de vraag of ik nu wel of niet certifcaten heb, of dat de terugbetaling vertraging heeft opgelopen, kan ik niet beantwoorden. Ik vraag mij dus af of er ook anderen zijn die het zicht op de investering kwijt is geraakt. (Ik kan gewoon inloggen op crwodaboutnow.nl, dus dat is niet het probleem).

Peter

Zover ik weet was dat een eigen keus geweest. Ik heb er duidelijk voor gekozen om het een lening te laten blijven zijn, die terug wordt betaald volgens het oorspronkelijke plan.

In crowdaboutnow zie ik:

  1. De oorspronkelijke lening staan als “lopende investeringen” en wat daar nog van open is rechts onder “Huidig belegd vermogen”, op zich dus een onjuiste term voor wat er bedoeld wordt.
  2. De “aandelen” staan onder “afgeronde investeringen”

Crowdaboutnow maakt er nogal een rommeltje van met de terminologie en de gegevens voor de belastingdienst. Dat maakt het allemaal erg onduidelijk.

Hoe het zit met eventueel handelen in de aandelen is ook erg onduidelijk en de oorspronkelijke indicaties daarover hebben geen stand gehouden.

Dat alles bij elkaar en de rommel rondom CD heeft mij doen besluiten niet verder in Freedom te investeren, hoewel het idee achter Freedom me nog zeer aanspreekt.

1 like