De Amino setup box is een ramp

Sinds de nieuwste firmware automatisch op de Amino is gezet (helaas kan ik geen nmenu optie vinden die me het versienummer verstrekt), moet ik nu dagelijks de stekker eruit halen en er weer in stoppen want eens in de ongeveer 24 uur loopt hij op de een of andere manier vast. Of speelt de zenders niet, reageert niet op de afstandsbediening of spring steeds were teug naar dat vage menu met al die onzinnige tegeltjes.

Hebben meer dat probleem?

Al eerder is geconstateerd dat de Amino tegen zijn hardware grenzen aanliep. Nu met nieuwe firmware helemaal. Het is een zooitje. Vervang die kastjes voor iets beters!
De APP op de nieuwe chromecast is geen alternatief want die is niet HD.

1 like

Bij de instellingen helemaal onderaan kun je het versienummer zien, bij systeeminformatie.
Build 110879
2023-03-13

Ik krijg ook rare dingen.
Als je dingen gaat doen, zoals heen en weer spoelen.
Helemaal op tilt, heb ik ook al gehad.

Dank je, bij mij hetzelfde.
Branch_versie stable-10.0.1:stb_m7be2 (wat er stabiel aan is weet ik niet of ze bedoelen stabiel crashen)
Build hash d0cdb0958
Systeemversie 20.20100_build6-etv–yt20-vas–opera4–afama

En het schijnt een ‘entone’ apparaat te zijn.

Stable is het release kanaal.
In mijn beleving is het een bèta, die te vroeg los gelaten is.

https://www.amino.tv/

Sinds medio maart loopt de zaak regelmatig of helemaal vast of er is niets zinnigs meer mee te beginnen,
alle programma’s eindigen binnen 1 seconde en dan terug naar hoofd menu oid.
Of programma’s starten niet hetzij met melding (niet beschikbaar, ook na uren of vanuit opnames) dan wel gewoon geen respons en een timeout melding na lange tijd. (Voor die tijd waren er regelmatig memory overflows die na enige tijd aan hetzelfde effect opleveren).

Nu is vaak een restart aanvragen via hoofdmenu nog mogelijk, in plaats van power cycle.

Dank voor die info. Die 13 maart komt ongeveer overeen met de datum waarop het pauzeren en weer verder gaan, en ook programma bekijken vanaf het begin niet meer werkt bij VRT. Als je op pauze drukt dan komen de “bewegende” verticale streepjes en die gaan nooit meer weg (tot je op stop drukt). Kijken vanaf het begin… weer die streepjes.
Bij andere zenders zoals die van NPO, RTL en Talpa werkt het hier gewoon wel.
Wat het nog erger maakt is dat live kijken naar VRT regelmatig blokkeert (3 a 4 minuten voordat het volgende programma begint). Vroeger liet ik een programma even pauzeren en dan verder gaan en dan blokkeerde het tenminste niet. Nu gaat dat niet meer omdat pauzeren niet meer werkt…

Dus ik ben inderdaad niet de enige.

Wordt tijd dat Freedom echt iets aan de Canal Digital zooi gaat doen.

1 like

Tja, er is op dit moment geen legaal alternatief voor Canal Digitaal, met vergelijkbare mogelijkheden (zoals programma’s opnemen en meer zenders dan bijvoorbeeld NLziet…)
en Freedom is te klein om zelf een TV dienst te ontwikkelen en uit te baten. Freedom zal nog veel moeten groeien voordat dit een mogelijkheid wordt…

En dat gaat dan bijna niet lukken omdat Freedom geen goede TV dienst kan leveren in combinatie met het TV abonnement. Te veel mensen/families in de doelgroep heeft behoefte aan een goed setup kastje.
Dat is de Amino en Canal Digital in het geheel niet.

Een firma die nieuwe firmware uitbrengt zonder het voldoende getest hebben is gewoon ongeschikt.
De frustratie die dat levert is zeer slecht voor Freedom. Dan kunnen ze misschien beter zeggen dat ze alleen internet, email, domeinnaam en eventueel telefonie leveren. Maar dan weet je zeker dat er een aantal mensen niet zullen overstappen, dus beperk je je doelgroep.

Aan de andere kant als je mensen dan over de streep trekt omdat er ook een TV dienst met settop doesje wordt geleverd, mara die blijkt volledig crap en zelfs steeds slechter te worden, dan krijg je errg ontevreden klanten. Ik weet niet wat erger is.
Wees dan eerlijk en zeg dat TV indien gewenst wel leverbaar is maar de kwaliteit zodanig slecht dat het niet wordt aanbevolen en dat men beter kan rekenen op het apart afnemen naar online TV diensten.