De FRITZ!Box 5590, vanaf nu beschikbaar bij Freedom

Beste forumleden,

Is er al iemand die zijn/haar huur FB5530 heeft omgewisseld naar een koop FB5590? Ik ben namelijk benieuwd hoe lang deze aanvraag qua tijd in beslag neemt. Afgelopen vrijdag 30 aug heb ik mijn omwisseling aangemeld bij de Freedom helpdesk, maar nog geen reactie ontvangen op mijn verzoek :thinking: Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Groeten - Gusman

@Twan doet een voorzet in zijn bericht-5 :

Wil je hier melden zodra jouw 5590 in huis is?
( Wij zijn allemaal even nieuwsgierig als jij :wink: )

Drs_W,

Bedankt voor je reactie en tip. Ik heb vanmiddag even telefonisch contact opgenomen het het Freedom helpdesk team over mijn verzoek voor de FB5590 omwisseling. Ik heb begrepen dat je telefonisch een dergelijke aanvraag niet in gang kunt zetten, dat loopt via een email en een ticketnummer (na het versturen van het verzoek). Het verzoek had ik vorige week vrijdag verstuurd via een email.

De helpdeskmedewerker heeft het ticketnummer met mijn verzoek opgepakt en verder in het bestelproces gezet. Als het goed is wordt de FB5590 vandaag of morgen bij post.nl afgeleverd en gaat dan op transport richting mijn huisadres. Het was verder niet duidelijk waarom het verzoek nog niet was opgepakt, maar ik neem aan dat het eea met de bezetting/drukte had te maken.

Ik wacht verder rustig af en zodra ik de FB5590 heb ontvangen laat ik het hier natuurlijk even weten
.

Groeten,

Gusman

Ik heb van de helpdesk begrepen dat er nog wat issues zijn met de 5590 icm FiberCrew. Pas na mijn vakantie :desert_island: weet ik meer uit de praktijk.

Nou, gisteravond terug van vakantie en vandaag aan de slag met de nieuwe FB5590. Na mijn telefonisch/email contact met de Freedom helpdesk afgelopen woensdag, is dezelfde dag mijn bestelde FB5590 op transport gezet en een dag later - afgelopen donderdag - door DHL in de vuilnisbak afgeleverd. De DHL pakket vervoerder in mijn woonplaats heeft de ongemakkelijke gewoonte om pakketten waarvoor getekend moet worden, zelf te ondertekenen en als je niet thuis bent, het pakket in een van de vuilnisbakken achter te laten :grimacing:

Maar goed, de FB5590 (AON) is dus aangekomen en vandaag dus begonnen met de handmatige configuratie van “scratch” (gĂ©Ă©n backup terugzetten van de FB5530!) en ondertussen werkt alles weer als vanouds. Wat me wel opvalt - ondanks de grotere afmetingen van de FB5590 - dat de FB5590 “krachtiger” is, in vergelijking met de FB5530. Een update (7.81) installeren gaat veel sneller en de verschillende FB5590 pagina’s worden sneller gedisplayed. Toch ook maar even de FB-labor versie 7.90-115257 erop gezet en ook deze versie werkt prima :+1:

Ik moest wel even “puzzelen” met de VOIP instellingen. Ik neem van Freedom VOIP af met een vast nummer, maar ik bel uit via een goedkope(re) VOIP aanbieder. De inkomende gespreken lopen via Freedom-voip, maar de uitgaande gesprekken lopen via de online voip-aanbieder. Het is dan even puzzelen met met het wel/niet aanzetten van de nationale “00 31” en regionale “0 xxx” voorloopnummers, maar dat werkt ook prima.

Al met al ben ik meer dan tevreden met de “omwisseling” van mijn huur FB5530 naar een koop FB5590 :+1::+1:

Gusman

een pakjeskoerier die 

die heeft het dus (officieel) NIET bezorgd !

Ooit een zwaar beschadigd pakket op die manier ontvangen. Levert veel gepruts op, want JIJ moet dan bewijzen dat je NIET hebt ondertekend!
( ik kon bewijzen dat ik ergens anders was, en de krabbel leek nergens op )

Voor :spraydot: Freedom zou dit een reden moeten wezen om niet meer met zo een prutser te verzenden; maar ja 

als verzender verneem je hier niet vaak wat van.

On-Topic:
fijn dat het zo soepel werkt bij jou !
Dat-ie sneller is, dat had community-lid @Erik al ergens aangegeven; ik vindt zo vlot niet meer precies waar die bijdrage staat 

Valsheid in geschrifte.
Ik denk dat je online eenvoudig en snel aangifte kan doen.

Dat denk ik ook.
Maar ik denk ook dat er met die aangifte niets gedaan wordt :wink:

Hoi,
Ik ben geĂŻnteresseerd in de aanschaf en heb een mail aan de helpdesk gestuurd afgelopen zondag. Wat is de gemiddelde reactietijd tegenwoordig?

Voorheen kon je nog normaal “dankjewel” tegen de bezorger zeggen. Tegenwoordig moet je wel heel hard moeten kunnen roepen, om dat nog te kunnen doen.

UPS gaf gisteren nog persoonlijk af en vroeg om de naam ter controle. Helaas de daaropvolgende e-mail verstoorde het positieve gevoel daarover. De e-mail vertelde dat pakket was “achtergelaten”
eigenlijk is het ter vondeling gelegd want iedereen kan het dan zo meenemen.

Wordt eens tijd dat ik een vondelingluik ga maken zodat de vondelingen, warm en droog kunnen liggen totdat die gevonden wordt.

EĂ©n voordeel, ik hoef niet meteen de luier verschonen van de vondeling.

Hoi Mlohnen, ik had op een vrijdag een email verzonden, de dinsdag daarop gebeld met de Freedom helpdesk en op donderdag had ik de FB5590 in huis. Ik heb begrepen van de helpdesk dat het druk is met het afhandelen van emailberichten, dus even bellen met hen is een prima optie :+1:

Succes

Gusman

1 like

Offtopic:Afgezien van het feit dat dit inderdaad illegaal is, maar met een aangifte toch niks wordt gedaan, is het goed om dit bij Freedom te melden: zij zijn de klant van DHL en daarmee de eerste die een klacht kunnen indienen. FWIW, bij mij is DHL bijna altijd netjes en zijn het dan weer PostNL en (kuch rochel braak) met name DPD die er een puinhoop van maken.

Gisteren mijn FB 5590 opgehaald, die ik heb gehuurd van Freedom. Jay! Heb ik toch een vraagje: kan ik de SFP module die in m’n 5530 zat gewoon in de 5590 doen (AON, for the record)?

Ja, dit zijn dezelfde modules.

1 like

Gebeld en vandaag ontvangen, inmiddels aangesloten en dik tevreden! :+1:

Ook hier de 5590 binnen een dag ontvangen en up & running met FC. Werkelijk alles is nu snel.

Valt me op dat de hele mesh beter is geworden in vergelijking met de 5530. Apparaten dichtbij de router blijven nu op de FB ipv dat ze met AP-steering naar een onlogische repeater ver weg worden gestuurd. En geen 5 seconden hickups meer in GeForce Now.

Enige nadeel is dat de WAN poort niet beschikbaar is met het Freedom profiel. Maar met een eigen profiel kan je hem wel naar LAN5 omzetten (netwerkinstellingen).

Ik heb freedom profiel en ik kon wel de wan poort als lan 5 instellen op de 5590.

Hier kan ik ook gewoon omschakelen.
Cache leeg maken, na wisselen of na updates is soms de oplossing.

Inmiddels aangesloten, werkt als een trein. WiFi klachten over de iPads zijn ook ineens verdwenen. Nu dat ouwe ding nog terugsturen.

1 like

Is dit een upgrade van 5530 > 5590 waarbij je beter Wifi ziet? Ik twijfelde om te upgraden, maar als anderen bij deze specifieke upgrade een betere wifi zien, is dat voor mij voldoende reden :slight_smile:
Er zijn zeker ook andere dingen die ik kan doen om Wifi te verbeteren, maar deze is wellicht het makkelijkst