De opnames van BBC First sinds enkele dagen slecht

Sinds enige dagen zijn de opnames van BBC First niet meer te bekijken, een en al wazigheid, brokkeligheid etcetera. Oudere opnames van BBC first, en opnames van andere zenders zijn goed.

Geconstateerd bij het bekijken van de streams via Apple TV, MacBook via browser. Maar ik ben er vrij zeker van dat het via Amino niet anders is.

Dit komt helaas regelmatig voor.
Effectief zijn alleeen de Keyframes (volledig beeld in een image) opgeslagen. De ge-compreste tussenliggende frames en het geluid is kwijt.
Het gaat fout bij Canal+ meestal als er aan die kant een update is geweest.

Blijkbaar is er geen controle op de kwaliteit van BBC First bij Canal+.

Inderdaad hier ook slecht (op de Amino, maar dat maakt niet uit).
Opnames van andere zenders zijn wel goed. Opnames van BBC First zijn onbruikbaar. Tot een paar dagen geleden ging het goed. Nu is het bagger.
Staat niet bij de bekende storingen. Dus even iedereen de helpdesk mailen…

We hebben dit ook doorgezet naar Canal+, dus die zullen het verder gaan onderzoeken en oplossen. Er hoeft hierover dus niet extra naar de helpdesk gemaild te worden.

1 like

Misschien ook even op de Storingen pagina zetten?

Ondertussen zie ik dat opnames die ik gisteren heb gemaakt weer goed opgenomen worden.

We hebben de melding terug gekregen dat opnames die gemaakt zijn van programma’s die gestart zijn na 15:50 op weer goed opgenomen moeten worden. Het ging hier om een fout in de aanvoer van de stream waardoor de opnames niet correct gedaan werden. Helaas zijn de opnames die kapot zijn gegaan niet te herstellen. Wel zijn de meeste programma’s goed terug te kijken via TV-gemist.

Dat is heel fijn, Bastiaan. Bedankt voor de snelle actie en terugkoppeling.

Hier werkt het ook weer.
Wel jammer dat storingen niet op de storingen pagina worden vermeld wanneer ze zich voordoen…
Nu is de storing voorbij maar in de historie van storingen is het alsof de storing nooit heeft bestaan. Dat is een niet echt eerlijks weergave van de betrouwbaarheid.

Jammer dat diverse opnamen van meer dan een week geleden waren.
Ik werk dat ik steeds minder lineair kijk en meer op momenten dat het mij uitkomt een paar afleveringe tegelijk.

Het is ook niet helemaal de eerste keer dat BBC first opnamen er een tijdje uitliggen. Het is onregelmatig best vaak voorkomend.
Mogelijk is het een idee dat CANAL+ dit zelf regelmatig controleert?