De voorwaarden voor Canal+ worden steeds restrictiever

tldr; het is maar hoe men zaken wil en kan bekijken waarbij gebruikers een speelbal zijn geworden.

Yep, je hebt verdienen en dan aan wie dat in welke mate wordt toegestaan.
Of dan 10% al of niet redelijk is wmb een verkeerde discussie.
Ik vind dat men niet mag en hoort te verdienen aan zaken die in essentie algemeen goed zijn (geworden). Verdienen aan gebruikszaken zoals zorg, elektra maar ook communicatie w.o. media incl internet is wmb een walgelijk marktverschijnsel van brood en spelen.

Kiezen om niet te kijken is een nonkeuze aangaande een behoefte die bewust is gecreëerd, hoe onzinnig ik (zelf) het opslurpen van vermaakmedia vind.
Niettemin, wanneer iemand wel behoefe heeft aan TV, Radio of een boek lezen moet dat sws tegen kostprijs waar makers/transporteurs een normaal inkomen uit mogen halen.
Daar letterlijk winst op maken riekt imo op zijn minst als misbruik maken van iemands aangezwengelde behoefte(n).

CD is een complex verhaal omdat zij - heel slim - contenteigenaar, publieke taakzaak maar ook grote commerciĂ«le belangen hebben. Zorgvuldig houdt “CD” haar marktinvloed onder controle zodat geen (indirect) monopolie kan worden aangetoond.

In Frankrijk is idd de satelliettak van CD die fysiek de uitzending heeft gestopt OMDAT zij niet tegemoet willen komen aan de eisen van de TF1 cowboy die een graaikans ziet.
TF1 wordt in Frankrijk “kosteloos” per antenne doorgegeven en waarom TF1 dan extra geld wil hebben van een satellietzender (dat elders vaak de enige manier is om TV te kunnen ontvangen) is in feite een politiek touw-trek-spel.

Reken maar dat de “onafhankelijke” uitzendtak van CD zeer baalt en ik geef toe dat het concern als geheel het een “strategische” zaak zal vinden omdat het voor hun - op termijn - aan belangen zal winnen
 dit dan over de rug van de kjjker die die de politiek zal mobiliseren.

Bij een start is het aantal (betalende) gebruikers van elementair belang om bestaansrecht te krijgen. Op het moment dat het volume een kritische grens overgaat, gaat het er minder toedoen of percentage uit onvrede opstapt. Iets dat bedrijven gewoon meerekenen (2Big2Fall).
Een bekend voorbeeld is met/waaruit Freedom is ontstaan en KPN intern gelukkig zal dat er een “afvoerkanaal” is ontstaan voor kritische gebruikers die zij makkelijk kunnen missen.

1 like

Canal digital heeft ~3 jaar geleden discovery laten vallen, want die waren hun eigen streaming dienst begonnen en wilden fors meer geld hebben van CD en co.
t.o.v. Liberty Global (moeder van Ziggo) is CD een kleine speler.

Hallo allemaal - I Be Back - rara - wie ben ik ?

Tja, de appel valt nooit verder de boom dan waar die staat, behalve als deze op een planeet staat zonder zwaartekracht, dan gaat deze zweven en valt totaal ergens anders dan Newton zou verwachten, is hierbij wederom uitgekomen dat IK wederom heb gelijk gekregen, dat CD onderdeel is van een veel grotere speler, maar ‘beheerders’ van Freedom wilden gewoonweg niet luisteren naar mijn bevindingen omdat ik via mijn kanalen veel dieper kon graven dan menige NLĂ©r gewoonlijk.

Maar, het zal mij verder een worst wezen verder.

Wij hebben nog Ă©Ă©n Amigo en doen alles verder via een Linux kastje zonder (opname) beperkingen, kwestie van programmeren als je dat kunt (tipje: 47 jaar ervaring inmiddels sinds de intel 4004)
Verder een E-mail-only server extern, waarbij wij zelf ons Email beheer bepalen. wat duurder maar wij malen niet om dat beetje meer geld, goed M. Pensioen, aangevuld middels stabiele aandelen ook !!

Onze vereiste is een stabiele internet verbinding en dat bied Freedom immers, de rest der provider te NL bieden dat totaal niet namelijk (mijn familie klaagt steen en been) en nog steeds ADSL+, wie weet is glas niet zo goede oplossing voor de Amigo, teveel bandbreedte bijvoorbeeld welke gewoon geknepen dient te worden voordat deze het kassie in gaat, zeker nooit aan gedacht, zo doe ik dat namelijk, zodoende veel minder problemen ook in basis.

Aju allen, dit was even een kort antwoord

Voor de rest gaat het redelijk met me inmiddels, ben in behandeling voor onverwerkte PTSS.
Tja, daar kwam men pas laat achter, Chronisch Verlaat PTSS, wie had dat gedacht, ook ik niet.

Hoi,

Wie je bent weet ik niet, maar als je al ervaring hebt met de 4004 dan draai je al lang mee :wink:
Ik wens je in elk geval veel sterkte en het beste met de PTSS, dat is heel ellendig


Ik heb wel een zeer sterk vermoeden wie je bent (je schrijfstijl verraadt je :wink:)
Maar ondanks het (vermoedelijke) verleden hier, toch sterkte met je verwerking van ongetwijfeld moeilijke periode(s).

Hoi

Voor de liefhebbers wat 4004 links;

http://www.4004.com/mcs4-masks-schematics-sim.html
Check ook even onder ‘MCS-4 Schematics’!

Zelf ben ik pas wat met computers gaan doen toen je ze met modems aan elkaar kon knopen; Heb jaren lang een huurlijn gehad.

Vr.Gr,
Rob

Hallo Rob,

Toen PTT overging voor het locale gebied voor zoveel seconden xx zoveel FL aan centen, werden er ook DATA lijnen in dienst genomen welke via versterkerstations liepen naar de Hoofd Centrales in de regio’s.
Voor een telefoonabonnement betaalde je geloof ik 40 Gulden, maar voor een DATA lijn dan wel 60 Gulden maar dat was dan ook alles, je had geen last meer van beltikken om de zoveel seconden waar je dan extra voor ging betalen.
Zodoende heb ik er gelijk 2 genomen in het prille begin want het scheelde bakken vol met geld,
Maximale snelheid in 1980 was destijds iets van 600 Bd Down & 300 Bd Up maar amper in 2 jaar tijd zaten we al op 2400/600 ofzo, weet het me niet zo goed meer te herrinneren.

Zodra XS4ALL destijds van start ging was ik er als de kippen bij voor de eerste 500 maar viste net achter het net net bij de eerste serie, dus dat was wachten totdat het wel kon, ben daarbij tot het internet echt losging ICQ-lid geweest sinds de prille jaren '70 al, dit daar de software gemakkelijker te bestellen was en je in basis geen creditcard nodig had omdat het afgerekend werd via het ICQ lidmaatschapsgeld als bijkomende kosten.

Voor 1980 was er alleen CP/M en zodoende was alles zelfbouw en assembly taal, net zoals nu tegenwordig met de ESP32 waar ik me ook mee bezig hou om de Modelbaan te automatiseren.
Dus geen commercie maar alles zoveel mogelijk zelfbouw om de hersenen fit te houden zogezegd, hoewel wij ook niet het wiel opnieuw gaan uitvinden als we het kunnen kopen want qua SMD beven mijn vingers inmiddels teveel voor, daar is mijn vrouw veel beter in die mij daarin vervangt.
Het is zogezegd een gezamenlijke modelbaan hobby.

Groet
Wizzy

1 like

Hoi

Zo uit mijn hoofd 300/330. Daar had je twee standaarden in: Bell 103 en CCITT V.21. Daarnaast was er 600 half duplex en 1200/75 V.23. 300/300 werd het meest gebruikt. Later kwamen 1200/1200 V.22 en 2400/2400 V.22bis.
Had jaren lang een FIDO node. Een vriend had een Unsenet gateway, dus dat kon ook.

In de jaren '90 een huurlijn genomen. Installatie kosten 500 gulden en dan 50 gulden per maand. Dat was grofweg twee keer de kosten van een telefoonlijn. Maar dan zonder de tikken.
Een aantal vrienden hadden dan een lijn naar een centraal punt en van daar een lijn naar NLNet. Je kreeg dan een /24 en die deelden we dan. Iedereen had een subnet van 16 adressen ofzo.
Een aantal kleine door vrijwilligers gerunde culturele instellingen deden ook mee. Die hadden dan dus ook allemaal een eigen domain en een website. De vrijwilligers hadden allemaal een account dus die konden gratis internetten.
Alles doe het zelf want iets anders was er niet. Draaide allemaal Linux of BSD. De hele handel werkte met 14k4 en 28k8 modems. Dat was toen snel zat. Je moest daar modems voor hebben die zonder kiestoon of belsignaal konden werken. Daarvan waren er maar weinig.
Op een gegeven moment kwamen er 2 Mbps baseband modems. Die hadden een ethernet aansluiting en werkten gewoon op zo’n lijn.
Heb in die tijd veel TV’s gerepareerd. K7, K8 en K9. Heb hier nog een werkende K11 (jaren '70).

TV opnemen doe ik gewoon op mijn eigen harddisk. Dus niet in een cloud. Niemand die bijhoud wat ik kijk of opneem.
Ik kijk graag docu’s op BBC 4 en Sky Arts. Voor zover mij bekend zit dat niet op CD.

Vr.Gr,
Rob

De 1200/75 was mijn toegang tot de wereld van videotex (viditel) o.a. vaste bezoeker van de LEO databank (opgezet door o.a. Postbank medewerker Herman Plug)

Mooie tijd was het
 maar ach tegenwoordig ook interessant genoeg hoor :wink:

Ook een van de eerste abonnees van XS4ALL geweest trouwens.

@OldWizzy
Je hebt iets herkenbaars.
Welkom terug en doe het rustig aan.

Wij kijken al jaren via de satelliet (ja, ook Canal Digitaal). Middels een DVB-S STB met open-source software, draaiend onder Linux, (zie openpli.org), kunnen we (bijna) alles zien. En, belangrijker, gewoon lokaal opnemen. Meerdere zenders tegelijk. Niks geen restricties of gedoe met Animo kastjes. Volkomen legaal