Het dect signaal van de Fritz box 5530 is niet stabiel meer de signaal sterkte fluctueert van 2 streepjes naar 5 streepjes op alle twee mijn Fritz fon’s. Soms zo erg dat de telefoon het signaal niet meer ziet en een audio melding geeft. Die audio meldingen kwamen eerst sporadisch voor en ik herkende het niet als melding van de Fritz fon, meestal in de nacht twee of drie korte piepjes. De laatste tijd gebeurt het steeds vaker. Afstand tussen de Fritzbox en de telefoon ongeveer 5 meter in een huis zonder beton. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Netvoeding misschien niet goed meer (te lage spanning)?
Iets veranderd in de omgeving van de fritzbox, dat kan storen.
Zoals een metalen object, bloemenvaas.
In de Fritzbox.
DECT: In de instellingen vermogen lager gezet.
DECT: Aan de ECO instellingen gezeten.
Menu Energy Monitor/Energy Mode doet ook heel veel met instellingen.
Als je hier aan zit, veranderd er van alles elders in menu’s
In mijn beleving: horror knopjes.
FrBx5590:
knijp ik de boel maximaal af en heb ik
- Systeem-EnergieMoni: de EnergieBesparingsModus AAN
- Telefonie-Dect: bij zendvermogen
-
- Dect-Vermogen minder AAN
-
- Dect-ECO AAN
dan geeft mijn oudste Fon-M2:
- door één binnenmuur heen: 4-5 streepjes
- door één etage-vloer heen: 3 streepjes
- door 2 etage-vloeren EN een muur heen: 1 streepje
- achter in tuin (10m van huis): 2-4 streepjes
- in de schuur (nog verder weg): 1-3 streepjes
Mijn Fritz hangt aan een dun houten wandje,
met zo min mogelijk metaal in de buurt.
( helpt ook bij WiFi-sterkte )
Deze oude Fon-M2 staat de hele dag op de oplader.
Is hij niet langzaam dikker geworden? Kan je het accu klepje er niet meer makkelijk vanaf krijgen?
Is dat zo, dan accu zo snel mogelijk vervangen en de oude op veilige (dwz niet brandgevaarlijke) wijze weggooien/inleveren.
AVM zelf geeft advies om de FON de hele tijd op de (originele) oplader te laten.
Paar keer per jaar controleer ik de accu: nog mooi vlak (en niet heet bij opladen)
Omdat-ie ook nog goed energie afgeeft (na een dag van de oplader af), ga ik er vanuit dat deze accu nog goed genoeg is.
Maar bedankt voor de tip; houdt het in de gaten.
Spanning netvoeding 12V onbelast gemeten anders moet je de Fritzbox openen. Voor nu een andere 12V voeding aangesloten en even afwachten het resultaat is. Dank voor jou reactie.
Alle energie mogelijkheden om zuinig met energie om te gaan heb ik al een tijd geleden uitgeschakeld, dat heeft niet geholpen. Er is niets veranderd rondom de Fritzbox hij hangt al jaren op dezelfde plek. Dank voor jou reactie.
Ik knijp de zaak expres niet af. Ik heb 2 Fritz fons, twee verschillende typen dus daar zie even niet een oorzaak. Dank voor jou reactie.