Delegeren freedom domain naar Azure DNS Zone

Is dit mogelijk? Ik moet hiervoor DNS NS records registreren op mijn Freedom domein DNS. Maar het type NS staat niet in de dropdown. ;-(

De web ionterface is alleen voor het vullen van de DNS op de eigen server. Wil jhe de DNS elders hosten, dan zal je dan de registratie van het domein moeten aanpassen. De registratie van het domein bij freedom is, voor zover ik weet, standaard met de NS records naar de eigen DNS server. Ik weet niet of je het domein bij Freedom kan registreren met een externe set servers als DNS server.

ik zocht precies hetzelfde, registratie bij Freedom, maar de server bij Cloudflare in mijn geval… ik kon dit wel bij transip, maar na overzetten naar freedom zie ik die optie niet. Zal eens een ticket aanmaken denk ik…

Heb je dit nog op kunnen lossen? Ik wil mijn glue record ook aanpassen maar kan hier nergens een optie voor vinden.

Glue records worden gebruikt om een IP-adres aan een nameserver te koppelen en alleen onder de domeinnaam waar ook de nameserver onder draait. Tenzij je eigen nameservers hebt, heb je helemaal niks met glue records te maken.

De Freedom DNS editor ondersteunt geen NS-records.

Bedankt voor je antwoord. Dit is precies wat ik wil, jammer om te lezen dat dit bij Freedom niet mogelijk is.

nee helaas, dit is een feature request die door de DNS provider geleverd moet worden en men verwacht dit niet snel…