“Binnenkort” krijg ik glasvezel van Freedom via Delta (nu DSL). Alleen is het wel erg prijzig. Hopelijk is het nieuws geen gerucht. Scheelt mij weer in de kosten als het netwerk in handen komt van KPN…
Is nu nog erg vroeg en niet meer dan een gerucht, maar in de toekomst zullen ongetwijfeld Delta en ODF (allebei in handen van private equity, dus die willen na x jaar weer cashen en door) door KPN overgenomen worden, helaas. Om vervolgens te wachten totdat KPN zelf ook overgenomen gaat worden door een grote buitenlandse telco (en ik gok dan op Deutsche Telekom).
Zoals @WoSp al zei is het nog maar een gerucht, maar mocht het serieuzer worden dan hoop ik toch dat de ACM ervoor gaat liggen. Iedereen is het beste af als het netwerk eigendom is van een onafhankelijke beheerder.
Zoals ik het eerder al zei: binnenkort krijg ik glasvezel via Delta. Althans, tot nu toe gaat het goed met het traject.
Op dit moment moet men nog het verdeelkast geplaatst worden. Daarna kan het heel snel gaan. Hoop ik!
Want ik testte toevallig een postcode van een ander wijk in mijn buurt en blijkt ineens dat Delta de aanleg aldaar heeft gepauzeerd. Delta is achter gekomen dat een ander partij daar ook glasvezel wil aanleggen.
Ik citeer:
De reden van deze pauze is dat ook een andere partij concrete plannen heeft om glasvezel aan te leggen. DELTA Netwerk is tegen de aanleg van twee glasvezelnetwerken naast elkaar. We leggen je uit waarom…
De link naar de uitleg loopt hierna dood.
Toevallig wist ik al dat dit elders ook gebeurt met Delta. Alleen meet Delta dan met twee maten. In de ene gemeente is het een probleem, maar in een ander juist niet.
Ik weet niet of het hiermee samenhangt, maar het blijkt dat Delta “definitief” 200000 aansluitingen in dunbevolkte gebieden wil verkopen aan Glaspoort.
Beide partijen willen het, maar ACM moet daar toestemming voor verlenen.
Ik ging er dieper op in en blijkt dat dit een voorbode is voor iets anders. Met de overdracht van 200000 aansluitingen aan Glaspoort wil Delta eigenlijk zien wat er allemaal bij komt kijken. Wat zijn de voors en tegens.
Loopt het allemaal goed, dan zou Delta (het zijn geruchten) met ODF samen willen fuseren
Nou, dan hoop ik dat Delta met ODF fuseert, want via ODF zijn de internetprijzen juist flink lager dan bij Delta zelf.
Maar linksom of rechtsom, als ik maar heel snel glasvezel heb!
In mijn beleving, zit er te veel marktwerking in.
Ik heb het te vaak gezien, die huizen slaan we over omdat het niet rendabel is.
Jaren later kregen ze het alsnog.
Inmiddels heb ik nu 14 jaar glasvezel.