Dinsdag 26 mei: storing niet gemeld? (regio Arnhem?)

Ik had afgelopen dinsdag vanaf ongeveer 11:00 onmogelijk traag internet (plm 500 kb/s). LAN traffic OK, WLAN ok, verschillende OS’en geen verschil, verschillende sites geen verschil, fritzbox rebooten geen verschil. Geen issues te zien in de internet monitor van de fritzbox, en geen volgestampte glasvezel volgens de “PoP” netwerkbelasting. Op downdetector was een flinke toename van klachten te zien. Na iets van 3 kwartier was alles terug.

Was er een storing, en zo ja wat voor een en waarom was die niet gemeld via de portal?

Hoi

Eea ging recent een paar keer mis;

2026-05-26 van ca 10:45:00 tot ca 11:25:00 traag.
2026-05-27 van ca 01:15:00 tot ca 02:20:00 geen verbinding.
2026-05-28 van ca 00:05:00 tot ca 02:00:00 traag.

Vr.Gr,
Rob

Mooie graphs zeg! En ik ben dus niet de enige geweest, wel gek dat er dan (ook achteraf) niks gemeld is?

Hoi

Nu niet meer te zien: Bij de eerste traag was de PPP link wel snel. Je
weet dan dus dat het probleem niet bij je zelf zit.
En Freedom krijgt niet alles te horen.

De plaatjes zijn gemaakt met RRDtool;

De mail bloat SVG is voor een klein deel met de hand ingeklopt. De
kolommen zelf komen uit een klein C programmaatje.
En ik heb ontdekt dat je met de combinatie C, bash en imagemagic’s
convert dan wel gnuplot ook PNG’s kan maken. Scheelt een hoop tekenwerk.

En de PM5544 is natuurlijk mijn favoriete testbeeld;

Ik heb echt schier oneindige hoeveelheden TV’s gerepareerd met dit beeld.

Vr.Gr,
Rob

rrdtool, dat was ik vergeten, wat een mooie tijden had ik daar vroeger mee. Bedankt!

Hoi

Gister avond was het weer raak. En ook hier weer niks mis met de PPP link (rode lijn).

Vr.Gr,
Rob