DNS instellingen werken niet

Ehm HAproxy kan ook uitstekend enkelvoudig op een systeem gebruikt worden.
Een High Availability cluster opzetten is inderdaad van een andere orde…, maar heb je dan ook een dubbele netwerk aansluiting? en je web servers in clusters en dubbel uitgevoerd, een dubbele voeding, incusief UPS / generator set etc?.. zo nee.

Dan is het veel eenvoudiger, om apt-get install haproxy uit te voeren en je entries op te nemen in /etc/haproxy.conf of /etc/haproxy/haproxy.conf.

HAproxy zelf is eenvoudiger te configureren dan Apache. of:
Digital Ocean heeft redelijk duidelijke HOWTO’s

HAproxy is zo gebouwd dat het heel eenvoudige in een failover concept of active/active clusters KAN werken. Dat wil niet zeggen dat je het daar dan ook voor MOET gebruiken.
Je kan met Office uitstekend zakelijke documenten maken … is daarom niet voor prive gebruik?.. Het is voor de zakelijke markt ontwikkeld, dus strict genomen is prive gebruik een hack.

=====================

Let op dat je de subdomein/domein ook even in je Fritz!Box zet bij:
Home Network, Network, Network Settings
onderaan die pagina, DNS Rebind Protection, Host name exceptions

Anders kan je die subdomeinen/domein niet goed vinden via curl of wget vanaf je eigen thuisnetwerk met dat domein, zeker niet als je ‘-6’ dan als optie meegeeft.
Zonder dat werken die commando’s alleen goed vanuit een ander netwerk buiten je huis. Met die uitzonderingen in je Fritz!Box is dat opgelost.

Zo, ik heb eindelijk bericht van Freedom over mijn DNS vraag (12 augustus verzonden). Daarom kreeg ik het volgende:

De manier om een subdomein aan te maken die je beschrijft klopt helemaal maar er is eea stuk in de DNS editor en dat gaat allemaal gefixt worden in de komende update van http://mijn.freedom.nl/. Ik verwacht/hoop dat we dit na het weekend allemaal hebben kunnen uitrollen dus ik zou je willen vragen het na dit weekend nog eens te proberen.

Ik ben ook een soort leek qua DNS. Maar heb onlangs een certificaat van Let’s Encrypt aan mijn eigen NAS gekoppeld via Synology. Weet dus niet of dit in jouw straatje past. :thinking:

Synology
Mariushosting

Ik had vele bronnen geraadpleegd en kwam hier (deels) op uit. Maar ik heb nog geen eigen mailserver. Dat kan nog altijd. Tegen die tijd hoop ik dan meer kennis vergaard te hebben.