Hi,
Ik wil mijn gegevens in de Whois van de SIDN.
Hoe doe ik dat voor domeinen die bij freedom staan?
Hi,
Ik wil mijn gegevens in de Whois van de SIDN.
Hoe doe ik dat voor domeinen die bij freedom staan?
Dat kan via Mijn Freedom.
ooit wel eens geprobeerd?
Zeker, maar dat was wel ruim 1,5 jaar geleden.
Nu werkt het niet meer:-(
Iets met veranderingen van mijnFreedom aka Soverin.
Ik zou zeggen, rondje helpdesk en benieuwd wat daar gaat uitkomen.
Hierbij gezegd dat het domein weliswaar van jou is maar de daarbij behorende DNS registratie om die, actief te krijgen, tenzij je zelf DNS servers hebt, niet. Zoals je zult weten kan je een domain alleen actief krijgen wanneer je tenminste beschikt over twee Nameservers.
In mijn geval is mijn domein bij Freedom, administratief in beheer bij Soverin t.w. noc@soverin.net, alwaar je je dus - ws via Freedom - zal moeten vervoegen.
Betreffende domein stamt uit de vorige eeuw,
toen ik zelf een /24 had en DNS,mail,WWW daar voor draaide.
NIC-handle enzo… hele geschiedenis.
Ik wil het domein overdragen (al weken)(helpdesk enzo) werkt ook niet.
Het domein is actief.
Staat het domein bij Freedom, moet het naar of weg van Freedom ?
Rondje registrator, denk ik dan of was je dat (ooit?) zelf.
Moet je niet gewoon in Mijn Freedom → Domeinen → naam → Eigendom het vakje “Registratie op eigen naam” inschakelen en dan de boel invullen?
Of werkt dat niet en is dat juist het probleem dat je wil aankaarten?
In de zin van bij een andere serviceprovider onderbrengen? Zelf heb ik eind vorig jaar m’n freedom domein (wat op naam van freedom/soverin stond bij sidn) gewoon met de bijbehorende code naar een andere serviceprovider overgedragen en heb het daar nu zelf in beheer naast een aantal ander domeinen die daar al waren ondergebracht. Ik heb m’n freedom abo opgezegd omdat ze op mijn adres geen glasverbinding kunnen leveren over kpn infra, iets met “hoger level” en voor freedom nog veel duurder dan een “normele” glasaansluiting vanwege een bedrijfsterrein.
Het domein blijft bij freedom maar gaat naar een andere houder.
Dat de whois niet werkt is eigenlijk een soort bijvangst.
We willen gebruik blijven maken van soverin DNS en mail.
Het is een overdracht van functie.
Het domein blijft bij freedom maar gaat naar een andere houder.
Ok, dat is dus wat anders dan wat ik heb gedaan.
Hou er wel rekening mee dat je zelf dan geen gratis domein meer hebt en ook niet meer kunt krijgen en dat het bij de ontvanger, als die ook al een gratis domein heeft, ook niet gratis zal zijn. Volgens mij voorziet het hele systeem daar momenteel standaard niet in. Zover ik me kan herinneren kun je in de mijnfreedom omgeving niet zomaar een domein van iemand anders (met toestemming) overnemen. Ik schat in dat de helpdesk de enige partij is die je hierin echt zou moeten kunnen helpen.
@hvo Zover ik zie werkt het wel. Ik heb het even als test vanochtend voor 1 van de testdomeinen die ik heb dit aangepast en de gegevens worden wel veranderd in de Whois wanneer ik op de website van SIDN de gegevens check.
Originele Houder:
Aangepast naar “Freedom Internet”:
De rest van de gegevens verhult SIDN voor privacy redenen. Je ziet dus alleen de naam van de houder zien veranderen wanneer je informatie aanpast. Zie ook https://www.sidn.nl/nl-domeinnaam/sidn-en-privacy
Als je trouwens een domein bij Freedom wilt verhuizen tussen 2 Freedom accounts of van Freedom naar een Soverin account dan is dat vanwege het gedeelde platform niet altijd mogelijk zonder dat hier ook handwerk aan onze (en de kant van Soverin) voor nodig is. Mocht dat hier ook het geval zijn, neem dan altijd even telefonisch of per mail contact met ons over op (en doe dit het liefst niet op de dag van de verhuizing zelf, maar zorg dat dit ruim voor het overzetten van de domeinen besproken is).
Ik begrijp het nu.
Na overleg met de beoogde nieuwe houder stoppen we hier mee.
We gaan onze tickets sluiten.
Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.