Domeinbeheer informatie, import/export?

TLDR: Zijn er andere manieren dan de webinterface om zaken t.a.v. het ‘eigen’ domein (DNS/Alias) in te voeren, te beheren en te administreren ?

Webinterface ervaar ik als ‘functioneel’ dat voor mij (100+ regels) dat al snel onoverzichtelijk wordt omdat er geen consistente sortering is, bij meer dan één pagina is… er geen responsieviteit is etc.etc… Kortom, de user experience zou beter kunnen.

Desnoods alles op één pagina - knop:list all - zodat ik daar met de browser zoekfunctie in kan en ook duidelijker is waar allerlei knoppen staan, nu soms ergens halverwege. Vaak gebeurd het mij dat ik een alias of adres of naam invoer dat reeds bestaat en dan weer moet gaan zoeken waar precies en naar welke referentie het verwijst.

Zelf zou ik ene platte CLI willen hebben, zonder al die opgeleukte liflaf zodat ik de informatie ook,selectief, kan uilijsten en invoeren.

We hebben het plan om ooit alle functionaliteit van de mijn-omgeving via een API te ontsluiten, zodat je zelf een CLI kunt maken.
Ik weet niet wanneer we hier aan toe gaan komen.

Op dit moment kan ik je weinig concreets bieden

Thx, dat gaat met met wat andere zaken, op termijn vast goed komen.
Het is nu wat hannesen en ik begrijp dat (jullie, nog) wat afhankelijk zijn van de soverin toolset.

… en daarnaast een beperkt aantal hardwerkende handjes hebben.
Helaas en begrijpelijk kan alles niet meteen in dit startend bedrijf.

3 likes

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.