Domeinnaam, eigen nameservers en DNSsec

Kan ik, nu of in de nabije toekomst, mijn domein(en) verhuizen naar Freedom en daarbij mijn eigen name servers blijven gebruiken? En kan ik dan ook DS records of DNSKEYs op de parent (met name .nl) plaatsen?

Op dit moment wordt het overstappen naar DNSsec gefrustreerd doordat ik ofwel de laatste stap niet kan maken, ofwel ik mijn eigen nameservers hier niet voor kan/mag gebruiken.

Als een van jullie een alternatief heeft dan hoor ik dat ook graag. Alvast bedankt.

Roy

1 like

Ik zit hier ook op te wachten. Eigen nameservers voor mijn domein gebruiken, en Freedom gewoon als echte Registar (in de echte definitie van Registrar, administratief beheerder namens mij als Registrant) die op verzoek van mij mijn technische parameters zoals NS en DNSKEY doorgeeft aan de Registry. Voorlopig heb ik mijn domeinnaam nog geregistreerd via de ISP die de zoveelste overname is van de ISP waar ik in 1994 mijn Internetcarrière begon. En nee, dat was niet XS4all, maar de 2e ISP met “access” in zijn naam uit het zuiden van het land.

Bijna twee jaar later !

Hoe zou het er nu voor staan?

Is er een mogelijkheid om de namerservers aan te (laten) passen ?
Ik heb mijn DNS bij Cloudflare, ivm proxy en tunnels, maar mijn domein bij Freedom kan ik daar niet in toevoegen, omdat ze hun eigen nameservers willen hebben bij CF

Enige optie die ik ken voor de hier omschreven functionaliteit is registreren via een “echte” domeinboer.
Zelf heb ik 4 domeinen geregistreerd ban gandi en gehost op m’n eigen DNS’en. Dat is zeker niet de goedkoopste, maar ik heb wel goede support gehad toen ik problemen had.