Doorverwijzing website (redirect) lukt niet

Mijn eerste post, eens even kijken of de Freedom community net zo lekker werkt als Xs4all …

Ik had destijds (tig maanden geleden) mijn domein laten doorverwijzen naar een rf.gd website (infinity webhosting). Dat deed het keurig.
Maar ik kreeg afgelopen weeek een bericht van iemand dat mijn … .nl account niet meer in de lucht was.

Dus maar eens even ingelogd bij Freedom om te ervaren dat de UI nogal verandert is.

Bij mijn instellingen stond keurig een redirect to URL met daarbij drie bestanden: readme.md, config.yml en index.link. Dat laatste bestand bevat netjes een regel met de website waar ik naar doorverwijs.

De help pagina’s gelezen. Dan blijkt dat je dit schijnbaar twee keer moet doen (???) dus dat ook maar gedaan.

Nu heb ik dus twee redirect to url’s. Beide gelijk.

En toch werkt het niet!

Is dit een bug of hebben anderen hier geen last van?

Welkom. Waar heb je de redirect precies ingesteld ?
Dat je dit ooit werkend had, kan zijn.

En ja de UI varieert als Work In Progress. De positie/plaats van knoppen is niet altijd even doorzichtig. ook moet je even wachten totat dat de pagina echt volledig ingeladen is voordat je clicht omdat je anders zomaar (onbedoeld) een andere knop indrukt. Maar goed, dat is pionieren met te weinig personeel en komt op termijn wel goed.

Persoonlijk was en ben ik niet zo gecharmeerd van de Jekyll read/me/yml & markdown constructie (die is/lijkt overgenomen van Soverin) en zou liever zien dat men gewoon een ordinaire platte html (en nog liever php)-constructie heeft. Zodat die met ftp/scp en nog liever als shell) te onderhouden is.

redirect ingesteld via de normale inlog, dan domeinen, vervolgens klikken selecteren van het betreffende domein.
Dan krijg je in het linkwerdeel van je browser een menu. Daarin kies ik website en zie ik in het hofdvenster de redirects. (beiden) en de regel daaronder andere maniern om een website te uploaden of aan te maken.

En ja, graag normale SFTP. Dan kan ik vanuit mijn editors direct uploaden/editen/etc.

Dit is leuk voor dummies maar ik weet hoe het werkt en doe het liver met zo min mogelijk laagjes er tussen.

Thx (terug)gevonden. Behalve editen, kan ik er verder niets mee en dit heeft een paar weken geleden nog gewerkt. Had nl. mijn xs4all homepage naar Jekyll template laten verwijzen.
Zelf zou ik het ook een misser vinden als Freedom die Website4Dummies methode gaat bewandelen.