DPG Media krijgt boete van Autoriteit Persoonsgegevens

DPG Media, media tycoon in het Nedelandse en Belgische landschap heeft een boete gekregen van € 525.000 voor onnodig opvragen identiteitsbewijzen van mensen die hun gegevens wilden inzien of laten verwijderen.

Nu gaat DPG Media in beroep en er komt dus nog een vervolg.

Lees meer op Security punt nl: https://www.security.nl/posting/744528/DPG+krijgt+AVG-boete+van+525_000+euro+voor+onnodig+opvragen+identiteitsbewijs

En bij de Autoriteit Persoonsgegevens zelf:
(AP: Boete DPG Media voor onnodig opvragen identiteitsbewijs | Autoriteit Persoonsgegevens)

1 like

Vraag via SwissCows.com de website van DPG-Media maar eens op:

nog vóórdat jij akkoord geeft, krijg je al het volgende “cadeau” - zonder toestemming wel te verstaan -

En dat terwijl in Europa geldt, dat wij daar eerst expliciet toestemming voor zouden moeten geven

Zodra je ‘iets’ aanklikt op de website,
krijg je ‘gratis’ meer cookies en wordt jouw privacy gratis verder uitgekleed.

( trouwens: DPG is ècht niet de enige die zo handelt )

2 likes

Tweakers is ook zo’n site en daar is een uitstroom bezig van leden die zich bedonderd voelen door DPG Media.

1 like

Ik herinner mij dat ik meer dan 5 jaar geleden als eens mijn account had opgeheven bij hun om iets. Vorig jaar heb ik toch weer een account aangemaakt en belangrijke ontwikkelingen gedaan om GoodWe omvormers via WiFi uit te lezen. Ben nu nog steeds mee bezig om modules te maken die Goodwe zelf niet in de firmware hebben zitten.

Verder zit ik zelden in de reacties op de hoofdpagina en ik ben daar zeer selectief in.

Nu Hardware Info in ongenade is gevallen gebruik ik nog alleen de pricewatch van Tweakers om snel het beste product bij de beste winkel te kopen. De laagste prijs is niet het belangrijkste hier.