Draadloze verbinding tv

ik heb een abonnement op freedom genomen maar krijg te horen van de helpdesk dat mijn draadloze verbinding tussen router en tv wellicht niet goed gaat werken, omdat canal+ dat op de eenof andere manier niet lekke zou vinden… dat kan in mijn geval niet, want dan moet ik de hele operatie met freedom afblazen. ik heb wel een repeater gemonteerd die het met de huidige installate ook prima doet.
wie kan me hier over wat ervaringen melden?

Wij gebruiken hier voor alles (behalve mijn web+mail server) draadloze verbindingen. In de woonkamer zit een Fritz repeater in het stopcontact met een kabel naar de Amino. Werkt feilloos. Wanneer er weer eens een storing was lag het altijd aan CD of mijn glasvezel verbinding en nooit aan het gebruik van wifi. Ik heb vaak genoeg weer een lange netwerk kabel aangesloten om uit te sluiten dat een storing door wifi kwam, en de storing lag nooit aan de wifi. Sinds een week of zes is onze verbinding eindelijk storingsvrij (na anderhalf jaar aanmodderen). Conclusie: wifi is geen enkel probleem.
De slaapkamer is wat verder weg maar ook daar heeft het met een Fritz repeater even goed gewerkt als in de woonkamer (maar dat was in de periode dat CD overal slecht werkte en toen hebben we de tweede Amino afgedankt en teruggestuurd). Je moet de repeaters wel instellen met prioriteit voor TV (al hebben we niet geprobeerd wat er gebeurt als je dat niet doet). In de slaapkamer gebruiken we nu alleen nog een Chromecast. Werkt ook prima.

Hartelijk dank voor de geruststellende woorden! Ik was al bang dat ik freedom op zou moeten geven etc. Maar dat lijkt dus ongegronde bezirgdheid. We wagen het maar.

Ga je me nu vertellen dat ik voor niets een gat in mijn vloer geboord heb en door de spinnenwebben in mijn kruipruimte heen gekropen ben om een kabel naar mijn meterkast aan te leggen? :slight_smile:

Een kabel is altijd beter: minder storingsgevoelig, stabieler, sneller, veiliger en zelfs een heel klein beetje energiezuiniger.

Neemt niet weg dat een draadloze oplossing ook prima kan werken in de praktijk.