E-mail laten binnenkomen op specifieke adressen

Dit topic is een afsplitsing

2 likes

Hey Herman, coole oplossing.
Ik deed dit met forwards want ik hoefde nooit iets terug te sturen naar de webshops. Kreeg de tip om een catchall te gebruiken van iemand en moet zeggen dat dit ook prima werkt en een stuk minder configuratie vergt. Misschien heb je er ook iets aan.

Wanneer er misbruik is was het idee dit bokkeren met een rule, dit is gelukkig nog niet nodig geweest.

Sorry voor de offtopic.

Keuzes, keuzes, keuzes
 :slightly_smiling_face:

Catchall gebruik ik liever niet, dat vangt ook alles af dat iemand (of een botje) kan proberen zoals info@mijndomeintje enz.

Bovendien, als ik ergens geen mail meer van wens te ontvangen, en ik kan het account bij een webshop niet opheffen (dat gebeurt nogal eens!), trek ik de stekker uit het alias en ik ben klaar :sunglasses:

Ik besteed dus liever wat meer tijd aan het beheer van de aliassen, maar het is een keuze die ieder voor zich maakt :nerd_face:

2 likes

Je hoeft voor je eigen domein niet altijd een alias te gebruiken. Alles wat eindigt op @mijndomein.nl komt sowieso bij je binnen.

Zelf gebruik ik inderdaad ook per webshop e.d. een apart emailadres maar maak daar geen alias voor aan als ik toch nooit email naar ze hoef te versturen.

Ik hoop dat dit alleen waar is als je een catchall gebruikt?

1 like

In te stellen in het dashboard :+1:

Dat gebruik ik ook. Een mooi systeem, maar ik heb hierover wel een vraagje. Iedereen kan je een mail sturen naar watdanook@mijndomein.nl. Hoe kan je dat blokkeren?

Het begint nu aardig off-topic te raken.
Misschien is het een goed idee als een mod de bijdragen 25 en verder afsplitst naar een nieuw topic?

1 like

Oops, sorry. Je hebt gelijk.

Ik hoopte dat ik de volgende filter in de afbeelding in te kunnen stellen. Het lijkt of de mail nu niet binnenkomt. Toen ik Prullenbak probeerde kwam hij gewoon in mijn inbox. Filters instellen kan in Mijn Freedom => E-mail => E-mailaccount => E-mailfilters.

PS: Opeens veranderd mijn interface voor filters naar het engels. Geen idee waarom


Wijziging: Het zou nice zijn wanneer je de lijst kunt vullen met puntkomma gescheiden lijst van mailadressen. Deze mogelijkheid staat niet aangegeven en ik ga er dus vanuit dat dit niet werkt.

Ook miste ik het wijzig knopje, maar het blijkt dat op de titel klikken je naar het edit scherm brengt. Niet de beste Mens/Computer interarctie (Human Computing Interfacing) dus goed om te weten.

Komt dan toch omdat Prullenbak niet werkte en ik Trash moest gebruiken :rofl: Zal hem netjes nederlands maken.

Mijn oplossing is niet de oplossing, freedom servers hadden gewoon 3 uur nodig om mijn mails te verwerken. Mis er nog een paar :slightly_frowning_face:

Ik had een tijd geleden problemen met die standaard filtertjes.
Maar als ik het gewoon met ‘eigen sieve filter’ deed, werkt het wel.
Hier een mail naar een mapje.

if header :contains "to" "watdanook@mijndomein.nl"
{
fileinto "watdanook";
}

En als je hem helemaal niet wenst, is het volgens mij.

if header :contains "to" "watdanook@mijndomein.nl"
{
discard;
}
1 like

Netjes!
Pakt hij hem dan ook wanneer hij cc zou zijn?

Ik ben er ook geen ster in.
Maar ik moest wel wat omdat het eerst niet werkte.
Ik denk dat dit zo moet.

if header :contains [“To”, “CC”] “watdanook@mijndomein.nl”

Ik weet ook niet meer, waarom ik ‘header’ in plaats van ‘address’ heb gebruikt.

Er gaat me een lampje branden.
Denk dat dit zo was, omdat het filterde op mijn oude xs4all adres elders in de headers.
Gebruik sieve om een xs4all inbox te maken.(doorsturen xs4all)
Vandaar dat standaard niet werkte.

Ik ga er nog eens een tijdje op oefenen.

1 like

More can be found by following below link
 (RFC’s etc, some examples).
https://en.wikipedia.org/wiki/Sieve_(mail_filtering_language)

As Freedom / Soverin use Dovecot see also here
https://wiki2.dovecot.org/Pigeonhole/Sieve/Examples

1 like

Thanks beide :+1: vandaag was niet de beste dag om te testen. Zie net nog een berg mails binnenkomen die op andere adressen vanmiddag als binnenkwamen. :sob:

Test site voor Sieve filters:
https://www.fastmail.com/cgi-bin/sievetest.pl

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.