E-mails versturen als CatchAll uit staat lukt niet

Hallo,

Ik heb een probleem bij het versturen van e-mails vanaf mijndomein via webmail.
Het lijkt erop dat mails aan adressen die niet in mijn lijst contactpersonen staan niet verstuurd kunnen worden. Ik krijg dan een foutmelding:
SMTP-fout (553)
Ontvanger [e-mailadres] kan niet worden toegevoegd 5.7.1 info@mijndomein.nl: Sender address rejected: not owned by user (info@mijndomein.nl).

Zojuist getest: als catchall uit staat, lukt het niet om mails te versturen. Als catchall aan staat, lukt het wel om mails te versturen. Maar catchall kan je beter uit hebben staan werd mij verteld, anders komt alleswatjemaarvoorhetapestaartjezet@mijndomein.nl in mijn inbox terecht.

Het heeft dus te maken met de functie catchall.
Hoe kan ik mails versturen als catchall uit staat, want dat lukt dus niet.

dank,
Jaap

1 like

Zie je een verschil in https://internet.nl/ als je de email test op jouw domein doet?

Je hebt info@mijndomein.nl wel als alias toegevoegd?

Zie boven. De 5.7.1: 5.5.3 komt (door/vanuit Freedom ) omdat je de uitgaande mail verstuurd vanaf een mailalias/indentiteit dat geen deel uitmaakt van je alias lijst.
Ik snap verder niet goed de relatie met al of niet een lokale catch-all die zich richt op inkomende mail.

Ik heb catchAll juist bewust aan staan, zodat ik alles wat eindigt op mijn domein naam gewoon binnen krijg.
Voordeel is dat ik bij elke webshop een speciaal email adres opgeef, aliexpres@mijndomein.nl, marktplaats@mijndomein.nl. en vooral vagewebshop@mijndomein.nl enzovoorts.
Misbruikt zo’n website ooit mijn gegevens voor verkoop aan derden waardoor ik spam binnenkrijg, dan weet ik direct wie de veroorzaker is.

En ja, soms krijg je er wat op binnen wat niet aan jouw verstuurd is, zo krijg ik regelmatig email van een duitse autogarage met vragen of ik weer een onderhoudsbeurt wil laten doen, of een rapport van een gedane reparatie :slight_smile:
Blijkbaar is er een duitser die een verkeerd email adres opgegeven heeft.

de CatchAll functie is wat mij betreft een zegen.

1 like

Idem, gebruik het daar precies netzo voor.

CatchAll zo gebruiken is volgens mij spammers binnenharken.
Ik gebruik vagewebshop653287656@mijndomein.nl voor de webshop.
Het getal fungeert als een soort pincode.
En niet bestaande adressen, worden gewoon geweigerd.
Mail die aan komt, die die adressen blijven bewaard bij het spam gilde.

@iapyx
Hebt u wel een alias lijstje?
Doet zich dit probleem alleen met de alias info@mijndomein.nl voor?

Dat hoor ik meerdere mensen zeggen, maar de praktijk bewijst tot op heden dat dat niet het geval is en je geen extra spammers krijgt.

En ik ben founding member en heb zodra het kon mijn email overgezet en vrijwel direct ook CatchAll aangezet wat dus al meer dan een jaar aan staat.

Ik heb dan niet de CatchAll aangezet, maar ik heb wel alliassen gemaakt zodat ik het kon regelen als Anton, voor een specifieke website gebruik ik dan website@shop.mijndomein.nl

Toch niet de CatchAll, maar wel alle vrijheid om on the fly een emailadres te maken zonder de portal in te gaan om een alias te maken.

Bedankt voor alle antwoorden. Het lijkt opgelost door Koen van Procolix.
Ik zal experimenteren met de catchall-functie: aan/uit
De tip om voor bedrijven waar je bij bestelt een apart e-mailadres te gebruiken kende van mijn zwager. Toch goed om weer te lezen, ook wellicht voor anderen. Voor mij is dit minder van toepassing, gezien ik voor bestellingen een ander e-mailadres gebruik.

Wat Koen precies gedaan heeft weet ik niet, maar het werkt.

Dank,
Jaap

1 like

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.