Een andere internetverbinding partner in mijn omgeving

Mijn buren laten weten dat ze over moeten stappen naar Freedom en dat vonden ze zeker een goed idee. Maar wat schetst mijn verbazing, onze internetverbinding wordt niet meer geleverd via de verbinding die wij nu hebben. Wij betalen dan nu slechts 49,- euro per maand en bij een nieuwe aansluiting, in dezelfde straat, gaat het nu via KPN en betalen ze 79,- euro per maand.

Wat is dat dan? Blijven wij dan wel gewoon bij onze internetverbinding of moeten wij straks ook over naar een KPN (Netwerk: KPN | Belichting: KPN | Techniek: AON) verbinding?

Is hier een uitleg voor? Wel vreemd dat dit nu opeens aangepast is en krijgen wij hier ook mee te maken als ons jaar contract stopt en straks onbeperkt per maand gaan doorbetalen? Gewoon even een vraagje, misschien dat iemand hier meer over weet?

Gedacht vanuit KPN zal dit wel iets voor aandeelhouders zijn die het prettig vinden dat er één (hogere) prijs is. Investeerders houden niet van uiteenlopende prijzen van/voor dezelfde producten.

Kan/wil je een anonieme check doen op jouw aansluiting ?
Benieuwd of/wat er aan verschil is met dat van jou (en dat van je buren) is. Mogelijk zit er verschil in de doorvoer en/of iets anders qua pakket.

Jawel, ik heb hier, volgend de prijsverhoging mail, een Internet glasvezel 1Gbit/s COA, of wel Netwerk: KPN | Belichting: Cambrium | Techniek: AON, en deze is nu nog 49,- euro.

Maar ga ik nu voor de buren een aanvraag doen dan kom ik uit op Netwerk: KPN | Belichting: KPN | Techniek: AON en deze is 79,- euro.

Haha, ik heb dus net een test gedaan en wat schetst mijn verbazing. Wij zouden dan op Cambrium kunnen maar mijn naaste buren niet, die moeten op KPN. Terwijl we gewoon op een zelfde glasvezel zitten. Dat is wel gek eigenlijk :slight_smile: Of maak ik nu slapende honden wakker :blush: :shushing_face:

Dat zou kunnen in gebied waar we naast KPN ook FiberCrew als belichter hebben gebruikt. FiberCrew hebben we tijdelijk stilgezet ivm leveringsproblemen. Dit zal binnenkort weer worden opgepakt. Zie hierover ook onze laatste nieuwsbrief.

1 like

TOP, bedankt voor het antwoord @Anco
Dan moeten de buren nu maar niet gaan overstappen :wink: (ze moeten toch nog even bij hun oude provider, dus tijd genoeg)

@Internetjunk Mochten ze echt graag willen. Laat ze een mailtje sturen naar helpdesk@freedomnet.nl met hierin het verzoek voor de internetverbinding. Dan kunnen we er eventueel wel een mouw aan passen om ze toch een FiberCrew verbinding te geven. Wel met een grote slag om de arm dat het dan gaat om een verbinding waarbij we nog aan het testen zijn of de opleveringen nu helemaal goed gaan. Het lijkt een heel stuk beter te gaan dan in het begin, maar we zijn er nog even voorzichtig mee om het voor iedereen open te zetten. We zien ze dan dus als ‘testklant’ (waar we trouwens erg blij mee zouden zijn). :wink:

1 like

Mogelijk dat het adres van jouw buren - op expliciet eigen verzoek - destijds niet werd ontsloten en zij later daardoor dan net onder een wat ander contractregime vielen.

Ik zit zelf bij Reggefiber (=sinds 2019 van KPN) dat destijds - we spreken 2010 of zo - onder aansturing icm gemeente, hier de aanleg deed. Naar ik toen had/heb begrepen moe(s)t degene die het netwerk fysiek exploiteert zich houden aan bepaalde door OPTA (= nu ACM) opgelegde CAPEX (prijs)voorwaarden. Destijds een boekwerk van meer dan 500 pagina’s.
(FF zoeken, hier: Nieuw besluit marktanalyse ontbundelde toegang op wholesale-niveau | ACM.nl )

Ik ken(de) hier gevallen waar eigenaren principieel weigerde om de glas aansluiting te laten maken en dan later - protocollair - werden gekortwiekt met de eigenwijze gevolgen.

1 like

Ze kunnen nu nog niet overstappen. Zodra het kan dan zal ik het laten weten. Alvast bedankt!