Eg8010h -> fs gpon-onu-34-20bi

Momenteel gebruik ik de Huawei OptiXstar EG8010Hv6 als ONT en ik wil graag switchen naar een GPON ONU Stick (GPON-ONU-34-20BI).

Ik las elder op dit forum dat dit mogelijk is door het serienummer van de stick aan te passen. Echter, als ik inlog op mijn Huawei EG8010Hv6, dan zie ik bij de pagina “ONT Authentication” dat er een authenticatie is geactiveerd. Het lijkt er op dat alleen het serienummer wordt gebruikt, kan iemand dit bevestigen?

Overigens wordt mijn glasvezel verbinding aangesloten door Fiber Operator, ik vermoed dat dit ook nog wat uit maakt.

Ik heb onlangs een SFP-module van FS in gebruik genomen. Door enkel het serienummer te wijzigen, kreeg ik de verbinding werkend. Aanvankelijk was ik blij, maar een speedtest toonde aan dat, hoewel de downloadsnelheid goed was, de uploadsnelheid slechts 6% van de totale capaciteit bedroeg (60 Mbit upload). Ik heb verschillende oplossingen geprobeerd, maar kan niet achterhalen waar het probleem ligt. Heeft iemand tips?

Daarnaast, ik gebruik de SFP-module in een UniFi NeXt-Gen Gateway PRO (niet in een Dream Machine). Er lijken problemen te zijn met deze module, aangezien de gebruikersinterface soms aangeeft dat er niets is aangesloten, hoewel de verbinding nog steeds actief is.

Ook heb ik de module getest met een TL-Link MC220L, aangesloten op een RJ45-poort van de router, en kreeg dezelfde resultaten. Dit suggereert dat het probleem niet bij Unifi ligt, maar bij de configuratie van de SFP-module.

Even een update van mijn kant, mochten andere hier ook tegenaanlopen. Het lijkt om een compatibiliteit probleem te gaan tussen de FS.com SFP-module en de OLT van Fiber Operator. Inmiddels gebruik ik een andere stick met een Realtek chip en dit werkt perfect.

Link naar de DFP-34G-2C2 module

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.