Eigen domeinnaam: alias of account?

Hallo,

Ik ben sinds gisteren bij Freedom. Nu wil ik mijn mail-accounts gaan inrichten en daarbij heb ik een vraag:

Ik heb zelf een domeinnaam en die heb ik gekoppeld in mijn Dashboard. Dat ging goed.

Ik wil als mailadres gaan gebruiken: @<mijn_domein> Volgens mij kan ik dat op twee manieren doen:

  1. Ik kan @<mijn_domein> instellen als alias voor mijn Freedom mail-acount
  2. Ik kan een nieuw account maken op @<mijn_domein>

Volgens mij lijkt dit sterk op elkaar. In beide gevallen kan ik mailen en mail ontvangen als @. Dat is precies wat ik wil.

Voordeel van de eerste optie is in elk geval dat ik daarna nog 4 mail-accounts over heb die ik aan kan maken. Maar zijn er nog andere consequenties aan de keuze voor het één of het ander. Ik regel het liever nu goed, zodat ik later geen spijt krijg van mijn keuze.

Ik heb een nieuwe @mijn domein.nl aangemaakt. Daaronder heb ik meerdere aliassen aangemaakt met de mogelijke typefouten in mijn naam zodat die toch bij mij binnenkomen. Dit is het email adres wat ik in het dagelijkse leven gebruik.
Mijn Freedom email adres gebruik ik alleen voor mijn communicatie met Freedom en soms voor speciale toepassingen. Zo hou ik mijn diverse email adressen volledig gescheiden.

Dankjewel voor je antwoord, Anton.
Ik denk dat ik ook zoiets ga doen.
Leuk, om mijn domeinen en mailboxen helemaal naar smaak in te kunnen richten.