Eigen Gpon SFP op een UDMpro

Hi het is mij eigenlijk meteen gelukt om de Huawei ONT er tussen uit te halen en direct op de UDM aan te sluiten.
Helaas ben ik lui dus doe het even zo Klik

enjoy

1 like

Ik heb het andersom gedaan, en aan Freedom het serienummer van mijn FTP-module doorgegeven… (in de huidige firmware van de Fritz 5530 die ik gebruik, kun je het serial ook niet meer zelf aanpassen)

Jawel hoor, via de support pagina (Menu → Hulp en Info → FRITZ!Box support → GPON-serienummer) kan dat nog steeds in de nieuwste firmware. Dat gerucht gaat al wat langer rond op internet, maar is onzin. Er is ook geen enkele reden waarom AVM dat eruit zou slopen.

Groot voordeel van het GPON-serienummer spoofen (en dus niet het echte serienummer laten registreren bij de provider) is dat je altijd de oude situatie kan herstellen zonder de hulp van Freedom. En dat is zeker fijn als je apparatuur het bijvoorbeeld op vrijdagavond begeeft.

ah, inderdaad, ze hebben het goed verstopt!

Sweet!

Ik heb geen UDMP meer, maar met deze SFP is het zeker de moeite waard om het aan de gang te krijgen op m’n Mikrotik.
Nu alleen nog een patchcover vinden om de ONT te vervangen…

edit:

Oh wacht, het is GPON. Geen XSGPON.

Ook ik heb het serienummer van mijn SFP-module alvast aan Freedom doorgegeven zodat ik in februari direct online ben na de overstap van Tweak naar Freedom.
Ik heb een UDM-SE en mijn SFP-module is een GPON STICK LXT-010S-H van LEOX (uit Polen).
Mijn glasvezelnetwerk is die van De Wolden.