Kan ik zelf een ONT aanschaffen en laten monteren?
Ik wil namelijk de fritsdoos wegfaseren en een eigen router, de BE800, aan de ONT hangen.
Dat is mogelijk.
Voor de duidelijkheid, je hebt nu een glasvezel die vanaf het aansluitpunt rechtstreeks de FritzBox in gaat? Zo nee, dan heb je toch al een ONT?
Zo ja, als je bij Freedom aangeeft dat je een eigen router wilt gebruiken en de gehuurde of aangeschafte FritzBox niet meer wilt gebruiken, zorgen zij (volgens mij) voor een ONT, zodat je een andere router kunt aansluiten.
edit:
Oh ik zie dat je al een ander topic had gemaakt hiervoor, waarom deze ook aanmaken?
Sorry,
Been enigszins chaotisch.
Bij mij gaat een glasvezelkabel direct uit het kastje aan de muur naar de fiberport van de 5530.
Dit omdat er via de normale manier toen geen IP werd vrijgegeven.
Ik zal freedom deze week eens bellen.
Ik moet hier ook waarschuwen dat zelf bij hele snelle systemen de PPPoE-prestaties ruk kunnen zijn. Dat heeft alles te maken met hoe PPP is geĆÆmplementeerd en niets met de CPU of de ISP.
Hoe PPPoE op de BE800 werkt weet ik niet. De specs zijn fantastisch. Maar we krijgen relatief veel klachten over de snelheid van klanten met eigen routers voorzien van superscale CPUs. Het is vaak een enorme teleurstelling als de vet dure router ook vet minder presteert dan zoān gewone Fritz!box.
Dank voor uw reactie.
Ik laat het er verder bij.
De router zelf is geweldig. Beter bereik dan de fritzbox.
En natuurlijk de 6Ghz band.
Ik haal makkelijk op de 5- en 6Ghz de 500Mbps. Zelfs rond de 550Mbps