Eigen telefoonnummer onderdrukken (anoniem bellen)

Uit de AVM FRITZ!Fon handleiding:
“Om je eigen telefoonnummer bij uitgaande oproepen niet door te geven aan de gesprekspartner, kun je de nummerweergave uitschakelen. Je gesprekspartner kan dan je telefoonnummer niet zien op de display van zijn/haar telefoon. Deze functie heet “nummeronderdrukking” (nummerweergave uitschakelen) of “CLIR” (Calling Line Identification Restriction). Je kunt de nummerweergave van geval tot geval voor één oproep uitschakelen of permanent voor alle oproepen.”

Dit lijkt bij mij niet te werken bij Freedom bellen.
Niet eenmalig in de FRITZ!Fon en ook niet als permanente instelling bij de telefooninstellingen in de FRITZ!Box.

Of mis ik iets?

Freedom geeeft aan dat je het zo in moet stellen.
Ik heb er met meer SIP providers problemen mee.

https://helpdesk.freedom.nl/category-detail/hoe-bel-ik-uit-met-een-onbekend-nummer

Het werkt, ook met “Anonymous call” op een FRITZ!Fon.
Bedankt voor de tip!

Nadat ik “Anonymous call” op de FRITZ!Fon heb aangevinkt, worden alle volgende gesprekken zonder nummer doorgegeven.

Op het “hoofd schermpje” van de FRITZ!Fon staat “Anonymous call” aangegeven.

Om dat weer te herstellen, moet je op de FRITZ!Fon weer naar “Anonymous call” gaan, om het vinkje weg te halen, zodat vervolgens het nummer weer in alle volgende gesprekken wordt meegegeven.

Op veel (maar niet alle) telefoonsystemen werkt de volgende werkwijze om éénmalig anoniem (of juist niet-anoniem) te bellen:

  • (belknop) hekje 31 hekje (telefoonnummer)
    is dan DIT-gesprek anoniem
  • (belknop) sterretje 31 hekje (telefoonnummer)
    is dan DIT-gesprek met-zichtbaar-nummer

Deze code werkt dan alléén voor dat ene gesprek - los van de instelling van de router.

Opmerking is op z’n plaats:

bij “anoniem-bellen” ofwel CLIR wordt jouw nummer wèl meegezonden
samen met het dringende verzoek om het aan de overkant niet te laten zien

Vandaar dat sommige diensten (bv. 112) tòch weten vanaf welk nummer is gebeld.

( ik weet in bovenstaande even niet hoe je een echte hashtag=hekje krijgt ingetikt, want dan wordt de tekst VET )

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.