Email adres Fritbox userids veranderen?

In het verleden kon ik bij users op de Fritzbox een mailadres specificeren, waarmee o.a. full-qualified kon worden ingelogd.

Nu viel mij op dat op mijn nieuwe FB7590 dat niet meer (of vinden, waar ik dat) kan doen.

Ik kan wel userids aanmaken maar krijg dan geen veld om een mailadres in op te nemen. Voor users die ik heb gerestored vanaf een andere (oude) FB7490 zie ik nog wel een mailadres veld dat ik vervolgens verder niet kan veranderen en alleen kan weggooien.

Zie plaatje: oud7490, nieuw user 7590 en op geïmporteerde user naar 7590:


Is dit een nieuw feature (geen emailadress meer kunnen opnemen) of moet ik dat ergens anders zoeken ?
NB: dit staat los van het password recover mailadress dat met pushmail opereert.
Vast dank voo reacties e/o bevestigen.

Mijzelf maar beantwoorden, na een mondeling tipje van Abraham :disguised_face:

Het lijkt erop dat de Fritz niet langer iets doet met individuele userids en het bij restore dan meekomt als overblijfsel.

Zie ook: Accessing FRITZ!Box from the home network with user accounts | FRITZ!Box 5490 | AVM International

Puur technisch zou ik de export configuratie inhoudelijk kunnen aanpassen (met nieuwe checksum) zodat bij userids wel een mailadres komt. Behalve leuk dat het kan, het verder geen nut heeft.
In geval van een password-request-reset, verloopt dat via het mailadres van de push-service.
NB: het MyFritz userid om de Fritz vanuti de cloudl te benaderen, staat hier los van.

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.