Hebben anderen ook dat al hun email aliassen zijn verdwenen?
Ik heb de helpdesk proberen te bereiken, maar die zijn pas vanaf 10:00 bereikbaar ![]()
Dus maar een mail gestuurd [Ticket#92349009]
roept bij mij een paar vragen op:
.1. Op welke plek/website merk jij het ?
.2. Kun je nog met een alias verzenden of inloggen ?
.3. Wat ziet een ander die aan jouw alias iets verstuurd ?
.4.Gaat het over Freedom of Eigen-Domein aliassen (of beide) ?
Op dit moment kan ik gewoon inloggen en verzenden met een Freedom-alias via WebMail.
Ik merkte het omdat mijn backup mails niet verzonden konden worden, omdat ik die dmv een alias verstuur: Undelivered Mail Returned to Sender
<backup@blabla.domain.nl>: host smtp.freedom.nl[185.233.34.42] said: 553
5.7.1 <backup@blabla.domain.nl>: Sender address rejected: not owned by
user memyselfandi@freedom.nl (in reply to RCPT TO command)
Inloggen, heb ik nog niet geprobeerd, maar verzonden lukt dus niet meer.
Maar ik krijg nog wel mail binnen op de alias, na de nodige testjes.
Bij de nodige testjes, heb ik als zender niets anders vernomen dan anders.
Het gaat om het domain.nl welke gratis gekoppeld is aan Freedom
Ik zie inmiddels al wel weer al m’n aliassen, maar krijg nog steeds bovenstaande foutmelding.
Zover ik hier kan testen zie ik ook geen problemen met aliassen en hoofdaccounts.
De melding die je krijgt doet vermoeden dat je een mail wilt verzenden met een alias, maar dat het hoofdaccount dat ingesteld is als account voor de SMTP-server niet de eigenaar is van het alias (maar dat had je mogelijk ook al zelf eruit gehaald).
Dan zou ik voornamelijk kijken of een ander e-mail programma dezelfde issues zou opwerpen.
Blijft het aanhouden, dan zou ik even een ticket aanmaken naar Freedom met de benodigde verificatie gegevens. Dan kunnen we aan de achterkant meekijken.
euuhh, de webmail geeft zelfs de foutmelding.
en ik heb al een ticket aangemaakt, zie de eerste post.
en sta al de afgelopen 15min in de wachtrij aan de telefoon.
dat al m’n aliassen weg waren, lijkt me toch wel genoeg te zeggen, dat er iets is fout gegaan bij Freedom zelf en dat niet IK naar een andere oplossing moet gaan zoeken.
Helaas hebben ze telefonisch niet kunnen helpen … technische dienst gaat er mee verder en wordt via email op de hoogte gehouden ![]()
Dit soort problemen zijn telefonisch wat lastiger te behandelen. Daarom heb ik het opgepakt. Je hebt ook al een mailtje terug van mij.
Bedankt en jij een antwoord ![]()
Dit zou ondertussen opgelost moeten zijn.
Klopt helemaal en ik moet de zin blijkbaar langer dan 20 tekens maken, anders mag ik niet reageren
Van de verdwenen aliassen ben ik niet direct zeker wat dit precies was. Kan een issue op het platform zijn geweest, maar kan ook zijn geweest dat er nog iets gefilterd stond in de tabel. Maar daar is lastig achter te komen.
Het niet kunnen versturen met een e-mail alias via whatever@aliasnaam.domein.tld was een foutje op het platform zelf.