[Email:] Wensenlijst

Ik zou het wel fijn vinden als er een dark mode of custom CSS kan worden ingesteld voor de webmail, al snap ik best dat dit geen hoge prio heeft.

Wat zou je dan in de app willen?

Ik denk dat Freedom daar weinig invloed op heeft. Webmail is geen eigen ontwikkeling, maar wordt betrokken van Roundcube (https://roundcube.net/).

Volgens mij ging het hier over webmail. Wat heeft dat met Discourse te maken? :thinking:

Community, website en webmail zijn allemaal los van elkaar. Dat we die gaan integreren met elkaar is denk ik nog even 3 bruggen verder. Voor nu heb ik eerst de community een beetje laten lijken op de website.

Naar mijn idee is een app een beetje overbodige luxe. Er zijn verschillende apps die al met de gegevens van Freedom ingesteld kunnen worden. Je kunt natuurlijk ook altijd een snelkoppeling maken op je telefoon naar de webmail pagina. Werkt ook prima (in mijn geval) :wink:

@bburg Mijn collega gebruikt https://darkreader.org/ in de browser om sommige websites die geen dark-modus hebben toch donker te laten zijn. Werkt voor de webmail zover we hier hebben kunnen zien ook heel fijn. :slight_smile:

Dit is inderdaad te doen via een e-mailfilter. Deze kun je aanmaken in de MIJNfreedom omgeving.

Via E-mailaccountE-mailfiltersVoeg toe kun je een filter aanmaken om alle mail die is gestuurt naar een bepaald e-mail adres door te laten sturen naar een e-mail adres naar keuze.

Deze bijvoorbeeld:

Voor domeinen is het wat handiger in te stellen. Daar is een optie ‘Doorstuuradressen’ beschikbaar waarbij je forwards kunt instellen naar een e-mail adres naar keuze. Dat gaat niet met filters.

Ik heb niet om de dark-modus gevraagd hoor, maar geeft niet.
Krijg anders wel net een bericht binnen dat in Roundcube 1.5 een dark modus opgenomen wordt. Is nu net in beta.

Ah ja. Dat was @stenn :smiley:

Maar mooi dat hij er voor 1.5 komt. Dan is het altijd wel even wachten of ons thema daar ook lief mee kan samen spelen, maar we hebben anders altijd nog de standaard thema’s open staan. :slight_smile:

Dan zou het helemaal prima zijn als er nog een keuze wordt toegevoegd: stuur het bericht door naar xxxx en verwijder het bericht in de originele inbox. Want nu kun je alleen laten doorsturen, zonder verwijderen.

nou nee, daar ben ik absoluut niet in thuis, en het lijkt me eenvoudiger als er een toepasselijke regel wordt toegevoegd.

[mijn.freedom - Email instellingen Aliassen]
Niet heel erg dringend, maar sorteren op e-mailalias (“Alias voor”) zou ook heel handig zijn (mag van mij sorteren op “status” wel vervallen); misschien dan gelijk een afdrukmogelijkheid (pdf?) bij deze gegevens?

Tot die tijd uit- of in- zoemen en een schermafdruk gebruiken (en dan díe opslaan als PDF …

Ja, kan ook. Ik doe nu copy/paste in editor. Blijft behelpen :wink:

Ook voor mij is een POP server zeer gewenst. Ik wil graag mijn mail lokaal opslaan (ook al kan dat ook via IMAP).

Geert

4 likes

Wat ik ook graag zou willen: naast sinenomine.email adressen voor freedom.nl emailaccounts, ook dergelijke adressen voor emailaccounts onder mijn eigen gekoppelde domein, zodat ook die gebruikers anoniem dat adres kunnen gebruiken. Zie ook discussie hier: Anoniem email adres

Zijn mailfilers (sieve) voor mailboxen op een eigen domein al genoemd? Dit mis ik zeer na het overzetten van mijn domeinen naar freedom…

Voor mij zijn mijn mail-mappen ook een belangrijk archief. Ik zit sinds de start bij Freedom met IMAP, maar zou ook heel graag mijn mail-archief weer via POP3 op mijn werkstation hebben ipv. centraal op de IMAP-server. Bij de start van Freedom is toegezegd dat ook POP3 zou worden aangeboden, maar daar hoor ik niets meer over. Steun dus voor POP3

2 likes

IMAP quota
Dan kan ik in Thunderbird ook zien hoe vol mijn postvak is.
q

1 like

IMAP kan meer dan POP3 en het enige wat je bij POP3 kon doen was het verwijderen van de e-mail bij het ophalen.

In het e-mail programma kun aangeven dat je de e-mail ook lokaal (offline) opslaat en dat is in de richting van wat POP3 deed met het verwijderen.

2 likes

Mijn Fritz!Fon heeft ook een eigen email adres.
Zover ik weet, kan dit alleen met POP3
Ik heb het werkend gemaakt, omdat het kan.
Erg nuttig is het niet.