Ik heb wat devices zoals de router en NAS e.d. die alleen smtp nodig hebben om notificaties te mailen. Hiertoe heb ik in Account > Authenticatie > Regels een aantal smtp-only logins gemaakt. Echter blijkt het niet mogelijk om IPv4 en IPv6 adressen in één regel te combineren. Dus nu heeft elk ding meerdere regels met dezelfde instellingen voor elk los IP adres. Veel dubbel werk, ook als je iets moet wijzigen.
Wens: in het veld IP adres of range meerdere adressen toestaan.
Nog beter en handiger zou zijn, dat die dingen via een API interface zijn in te regelen zodat je met import/export alle regels kunt instellen (en veiligstellen).
Ik heb heel vaak false-positives in het spamfilter, zowel in de spam map als de inbox. De oorzaak blijkt dan een ontbrekende Message-ID of een phishing domain op een allowlist. De Cloudmark headers blijken echter wel altijd een juiste inschatting te doen. In heb nu voor elke mailbox twee regels ingesteld die op basis van de CM headers bepalen of een bericht naar de spam of inbox moet. Tot nu toe foutloos.
X-Cloudmark-Verdict: spam > opslaan in de spam map.
X-Soverin-Spam-Status: Yes en X-CMAE-Score: 0 > opslaan in de inbox.
Ik durf nog niet op het ontbreken van de verdict of score 0 te vertrouwen als signaal voor legitieme mail.
Wens: graag een schakelaar toevoegen aan Mijn Freedom > E-mailaccounts > Spamfilter om te switchen tussen de standaard en Cloudmark scoring.
Wens: Mailbox quota verbruik tonen in Mijn Freedom, webmail en IMAP
(dit topic wordt wat lang en bij zoeken kwam ik geen match tegen, dus mogelijk is het al genoemd)
Ik zag toevallig dat ons verbruik 120% van de standaard 25GB is met een mooi status balkje erbij. Ondanks dat er geen beperkingen zijn toch maar de upgrade gedaan. Echter is het lastig om uit te vinden welke mailboxen precies die oorzaak zijn. Je kan alleen in de webmail de omvang per losse map laten uitrekenen of iets soortgelijks met een IMAP client. De totale ruimte is nergens beschikbaar.
Het zou mooi zijn om:
Quota ondersteuning in te schakelen in de IMAP server.
Het verbruik in GB per mailbox te vermelden op het dashboard bij Ruimte e-mailaccounts in gebruik. Als het er heel veel zijn dan misschien een top 5?
Mijn ervaring is juist dat Cloudmark veel false positives geeft. Een schakelaar tussen de twee filters is een optie, maar vooral duidelijkheid over hoe een filter werkt is nodig. Soverin gafd een behoorlijk leesbaar overzicht van de opbouw van de score. Cloudmark niet.
Sinds kort (weet niet precies sinds wanneer) zie ik geen meldingen van X-Soverin-Spam meer in de bron van de e-mails en ook de X-CMAE-Score van Cloudmark is weg.
Graag helderheid over de filters en de mogelijkheid om de filters aan te laten passen bij kennelijk onjuiste SPAM-classificatie van domeinen.