End-of-data rejected: SPF Incorrect <-- heb ik iets gemist?

Hoi allen,

Ik krijg sinds kort deze melding als ik e-mail probeer te versturen met mijn eigen domein:

Het maakt hierbij niet uit of ik dit doe vanuit Thunderbird (plaatje) of via Webmail bij Freedom.

Vanzelfsprekend heb ik in mijn DNS de records goed staan; deze heb ik het afgelopen jaar niet veranderd en tot voor kort werkte alles prima. Ik heb zojuist alles gecontroleerd:

Heb ik iets gemist? Zijn er aanpassingen vereist om met je eigen domein te blijven e-mailen?

Dank,
Marc.

Is het niet:

v=spf1 a mx a:mail.jouwdomein.nl include:freedom.nl ~all ?

1 like

Zelf heel soms een dag een soortgelijke melding gehad in de WebMail van Freedom (dus niet vanaf eigen server), die na een dag(-deel) weer verdween … …

Verder vind ik hier onder andere:

juli-2024 op dit forum :
"Uitgaande mail geblokkeerd" SMTP Error: [554] 5.7.1 < END-OF-MESSAGE>: End-of-data rejected: SMTP Blocked - 15 van arien - E-MAIL - Freedom Community

sept-2024:
End-of-data rejected: DKIM Incorrect - E-MAIL - Freedom Community

Heb je hier iets aan ?

Anderen met aanvullende tips ?

1 like

Bij mij werkt het goed met "v=spf1 include:freedom.nl ~all" voor 3 domeinen. Eén .nl domein heb ik bij Freedom zelf geregistreerd, twee elders.
Bij 1 domein heb ik "v=spf1 +a include:freedom.nl ~all" omdat ik ooit een servertje op dat domein had dat direct mail verstuurde, maar eigenlijk niet meer nodig. Stuur alles via smtp.freedom.nl tegenwoordig.

Een verschil is dat ik voor DKIM nog een enkel TXT record soverin._domainkey heb ipv die 3 CNAME’s. Kennelijk is daar iets veranderd sinds ik de zaak in mei 2020 opgezet heb. Maar it ain’t broken, so don’t fix it.

1 like

Zelf heel soms een dag een soortgelijke melding gehad …, die na een dag(-deel) weer verdween … …

Precies. Vandaag werkt alles weer. #vaag

1 like

helemaal mee eens … …

( maar dat lost het niet op )

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.