Externe inhoud op websites

Het valt me op als ik op Duitse websites kom dat externe inhoud van o.a. Twitter en FB achter een knop zitten. Netjes met een waarschuwing over delen van gegevens met derden.

Waarom doen we dit in Nederland niet zo?

afbeelding

Omdat onze ziel verkocht zijn en de regering helemaal geen interesse heeft om aan onze privacy te denken.

Methode piep is wat de (stille) klok slaat…tik…tok…tik…tok. Ja die hebben onlangs een boete gekregen.

Natuurlijk let jou niets om uBlock origin of NoScript te gebruiken om die externen lekker extern van de brouwser te houden.

Als de krant een foto plaatst, die eigenlijk elders staat.
Weten ze bij elders, dat mijn IP die foto opgevraagd heeft.
Bovendien helpt dat filteren de hele krant in de prak.

uBlock & NoScript zijn opt-out hulpmiddelen…

uMatrix werkt van huist uit anders om… Je hebt voor veel sites een opt-in nodig. (dus default is veilig).
En belangrijker… je kan onderscheid maken tussen wel/niet 3rd party gebruik van sites. en ook nauwkeuriger dan met noscript oid.
Daarnaast laat uMatrix ook CNAME hidden sites zien. (1.4.3b0 is wat uitgebreider dan 1.4.4).

Mediahuis kranten hebben dezelfde techniek en zijn prima op te ruimen…niet de content, maar het uiterlijk.
Ik zou er niet meer komen als al die overbodige elementen niet filterbaar waren.