Voor mijn web-site waar op ik gescande documenten beheer, zou ik graag een extra alleen-lezen account hebben, waarmee ik anderen toegang kan geven tot die data. Technisch kan dat op een server met sftp of rsync, maar Plesk lijkt die mogelijkheden niet te bieden.
Eigenlijk kan ik niet een geschikte catagorie vinden voor deze vraag, vandaar maar in OFF-TOPIC.
Ik hoop dat Freedom ooit zelf een nextCloud oplossing als onderdeel van haar abbo gaat inrichten en/of faciliteren. Tal van wensen en behoeften, kunnen/zullen dan zijn vervuld.
Zelf gebruik ik, van oudsher Amazon (S3) voor veel zaken. Je kan ook overwegen om DropBox, OneDrive, iDrive of GoogleDrive opties te overwegen.
Hallo Larry,
Dank voor je antwoord. Wat ik vergeten was te vermelden is dat mijn data op een freedom beheerd domein staat. En ook uit je antwoord concludeer ik dat freedom (nog) geen rsync aanbied als toegangsmogelijkheid. Jammer.
De data is wat meer dan de gratis capaciteit van nextCloud (6.6 GByte). Sommige van de alternatieven kan ik nader bekijken. De eerste transfer-actie is één ding, het bijhouden later is wat anders (met rsync is dat best eenvoudig).
Helaas dat Freedom geen opslag doet/aanbiedt op de beschikbare abbo ruimte van 25GB. Bij het Nederlandse GoodCloud kan je van 2GB/free tot 15TB/zakelijk je eigen helemaal wezenloos syncen.
NB: Kheb verder geen andelen of zo maar al jaeren een happyfree user en; ik zeg het nog maar eens, ik hoop dat Freedom die dat zelf kennelijk niet meer wil/kan, eens die faciliteit gaat integreren in het abbo. Zal vast wel voor te bedenken zijn. Wederzijds ook nuttig om elkaar te versterken.