Extra wachttijd Freedom op nieuwe aansluitingen

Eind afgelopen maand hebben we eindelijk een glasvezel aansluiting gekregen van Primevest/TMobile in Rotterdam Zuid.
Al in maart was het mogelijk om alvast een Freedom abonnement aan te vragen, en dat hadden we dus ook gedaan.
Begin deze maand zijn de monteurs in de straat geweest om bij iedereen een NT te plaatsen.
En in die dezelfde week zijn ook de T-Mobile monteurs geweest om de modems bij de buurtbewoners te ‘installeren’.
Intussen heeft dus iedereen en zijn moeder glasvezel internet, maar staat onze Freedom aanvraag nog steeds in de wacht, blijkbaar omdat Freedom nog geen bericht van T-Mobile heeft gekregen dat de aansluiting is opgeleverd.

Intussen was Ziggo al opgezegd, die zal als het goed is vanaf morgen niet meer werken, dus dan komen we zonder internet te zitten.
We kunnen het nog wel even tijdelijk overbruggen met een 4G verbinding, maar heeft iemand een idee hoe lang de gemiddelde wachttijd is van een Freedom verbinding op een nieuwe aansluiting ?

Ik zou je willen aanraden om naar Freedom te bellen. Zie Freedom contact voor het telefoonnummer.

Dat had ik uiteraard al (een paar keer) gedaan.
Zij kunnen/durven daar helaas geen uitspraken over te doen, ze zijn geheel afhankelijk van de informatie dat T-Mobile moet aanleveren.
Vandaar mijn forum post, wellicht iemand met dezelfde praktijk ervaring die dat zou kunnen delen.
Op het moment ben ik nog volledig blind hoe lang dit proces nog zal duren, dagen, weken of maanden ?
Een aantal dagen op 4G is prima te doen, 2 weken is ook nog wel te overleven, maar het kan geen maanden duren.

Er is hier op het forum al e.e.a. over gezegd.

Zie bijvoorbeeld dit topic:

Interessant topic, maar helaas een andere situatie.
Daar is het euvel voornamelijk het wel/niet doortrekken en aansluiten van de glasvezel.
Dat is hier allemaal al reeds gebeurt, de NT met een losse mediaconverter zijn al geplaatst.

Zou je deze vraag ook nog even naar helpdesk@freedomnet.nl willen sturen? Mogelijk kunnen we toch nog even wat meer uitvragen bij de netwerkleverancier of belichter.

Mocht je dat al hebben gedaan, krijg ik graag in PM even je ticketnummer.

Misschien kan je ADSL voor een maand laten activeren.
Los daarvan lijkt het mij altijd om gebruik te maken van overstapservices waar Freedom dan jouw Ziggo zou hebben opgezegd.

ADSL (of een andere DSL vorm) voor een maand laten activeren is niet mogelijk. Als Freedom een xDSL verbinding aanvraagt gaat er daar een jaarcontract voor lopen. Daarnaast is het ook niet 1-2-3 aangevraagd. Dat kost toch wel 2 weken.

Dat Freedom dat niet wil/kan, snap ik. Ik d8 dat je tegenwoordig bij KPN ook ADSL maandabbo’s kan afsluiten wat dan voor TS & moment, een oplossing zou kunnen zijn.
Los daarvan is, laat staan zelf, de oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt; doorgaans een slecht plan.

De klanten van T-Mobile gaan voor. Niet eerlijk natuurlijk, het staat nergens op papier maar zo lijkt het te werken. Gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
Overigens de opmerking van de die oude schoenen kan ik alleen maar onderstrepen, je hebt een lelijk probleem😭