F-secure extensie in Firefox uitgeschakeld

Ik krijg vanuit F-secure de waarschuwing dat de browserextensie van Mozilla Firefox moet worden ingesteld, zodat online bankieren en de browserbeveiliging kan worden ingeschakeld. In Firefox is die extensie uitgeschakeld vanwege veiligheids of stabiliteitsproblemen.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben. Tijdelijk maar even overschakelen naar Chrome of heeft iemand een veiligere optie?

Link naar forum van F-secure: Browsing Protection cannot be installed, reported as causing serious problems — F-Secure Community

Ik gebruik die al jaren niet meer.
Zie de meerwaarde ook niet.

Ik heb Firefox wel geïnstalleerd maar gebruik normaal Edge.
Maar nu je het zegt, ik heb die waarschuwing ook.

Ik gebruik de plugin al enkele jaren privé en ook iets van een jaar zakelijk gedraaid … zonder issues, dus ben wel benieuwd hoe dit is bepaald.

F-Secure is samen met Mozilla bezig met een oplossing: Browsing Protection extension is currently not available for Mozilla Firefox - F-Secure Community

Wat vreemd. Bij mij draait de extensie wel, onder Firefox 98.0.1.

In een van links hierboven vond ik dit.

This add-on violates Mozilla’s add-on policies by executing remote code and insufficient user data handling and protections.

1 like

Zie ook het gerelateerde topic over F-secure waarin deze extensie ter sprake komt.

Bij F-Secure raden ze zelfs aan om Firefox voorlopig niet meer te gebruiken:
F-Secure services Status - F-Secure Browsing Protection extension is currently not available for Mozilla Firefox

Ik denk dat het goed is te melden dat F-Secure daarmee niet zegt dat Firefox zelf onveilig is, alleen dat hun extensie niet functioneert. Die extensie controleert onder andere of je geen onveilige websites bezoekt, bijvoorbeeld als je op een link in een fishingmailklikt. Ik heb dat eens getest, door op een linkje te klikken van een mailtje die zogenaamd afkomstig was van ICS. Werkte prima.

1 like

Hier precies hetzelfde probleem…
Net nog gekeken of er een update beschikbaar was voor de extensie, maar helaas…
Wel vervelend, maar het is even niet anders… afwachten maar totdat ze het hebben gevonden,
ik gebruik trouwens Firefox 98.01 op Windows 11

Ah, dat is misschien het verschil. Ik draai Firefox 98.0.1 op MacOS en de extensie draait hier wel.

Dat klopt dan. Ik weet niet beter dan het enkel niet lukt onder os windows.

1 like

Bij mij is zojuist de F-Secure extensie in Firefox (98.0.1 onder Windows 10) geüpdatet (versie 4.1.11) en sindsdien werkt deze ook weer :slightly_smiling_face:.

3 likes

Bedankt voor dit bericht. Bij mij werkt het inderdaad ook weer.

Hetzelfde gedrag zie je soms bij een taal-extensie in Firefox,
dus: bij update van Firefox
ook meteen al je extensies en add-ons updaten …

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.