Chromium/Brave page crashes: not_connected_to_handler.
Chromium/Brave crashes: status_access_violation.
Diverse games die crashen zonder duidelijk reden in het een bestand.
En elke keer is F-Secure de hoofdverdachte en dan vooral de Deepguard en het real-time scannen.
Het valt mij op dat zeker na de laatste update de frequentie van crashes, die waarschijnlijk veroorzaakt worden door F-Secure, omhoog gaat.
Oh bij mij zorgt F-secure ervoor dat windows crashed met een bad pooler call.
Zie ook mijn topic, Heb F-secure momenteel niet meer draaien. Doet het op 2 PC’s hier in huis nu met windows 11 vorig jaar ook een keer op windows 10.
Staat Bitdefender er ook niet bekend om dat ze moeilijk zijn met de zakelijke kant, met bv het opzeggen van een abbonnement en stijgende abbonnement prijzen?
Het is een zogeheten ‘memory hog’. Mijn werk-Mac kwam zowat tot stilstand, en collegae met nieuwere Windows varianten hadden dezelfde problemen. Ik heb het indertijd gewoon van die Mac afgehaald, ook omdat er tegenwoordig een antivirus scanner in macOS zit. Een verademing!
Los daarvan: waarom zou je een product als F-Secure gebruiken? Het idee dat je een extra antivirus nodig hebt dateert uit het Windows XP SP1 tijdperk. Sindsdien verwachten consumenten van hun ISP een ‘gratis’ antivirus. Dat is de enige reden dat Freedom dat ook doet.
Maar het ingebouwde Windows Defender scoort in vergelijkende tests al meer dan 10 jaar net zo goed als de traditionele AV merken. Zeker qua ‘pakkans’. En geeft veel minder complicaties.
Ik heb van alles aan te merken op Microsoft, maar Windows Defender is prima.
De “industrie” verteld je dat de digitale wereld vol met gevaren zit en dat zo’n pakket als ESET of F-Secure je tegen die gevaren kan beschermen.
FREEDOM stelt dit pakket gratis beschikbaar dus waarom niet een pakket gebruiken waarvan je provider zegt dat het een goed pakket is? (Persoonlijk had ik liever een Spotify abbo gekregen, maar goed.)
De reputatie van Microsoft Windows door de jaren heen (ik heb alle versies mee mogen maken).
Maar, het goede nieuws is dat het disablen van dat nvidia geforce layer of shield ding, de crashes met ComfyUI heeft verholpen (ik heb goede hoop dat dit de enige oorzaak was).
In de eventviewer zie ik nog wel regelmatig problemen met Windows defender en dat baart mij zorgen. Maar misschien is dat de normale gang van zaken, ik keek voorheen nooit naar eventviewer.
Gisteren een discussie gehad over dit probleem.
We kwamen uit op bijvoorbeeld de kranten van DPG.
Die vinden het helemaal niet leuk dat je van alles tegen houdt.
Mijn computer gaat er ook regelmatig van op tilt.
Dacht eerst dat het de oude plank was, die het veroorzaakte.
Maar die is een tijdje geleden vervangen door een moderne.
Ook een AV heeft het moeilijk met dit soort sites.
Zelf heb ik het verkeer hiervan nooit geanalyseerd.
Wel zie ik nu data pieken van 25/1 Mbit/s
Sinds deze week een banner, die alleen uit kan als je μb even uit doet.
Met no script, kom je veel sites al niet meer op.
Het probleem is, dat de meeste NL kranten van deze groep zijn.
Zelfs Tweakers hoort hierbij.
Zeker weten dat alle restanten van F-Secure weg zijn? Brave daarna al eens opnieuw geïnstalleerd? (Ja, ik weet het. Ga er maar aan staan, je browser met alles wat daar in hangt)
Als ik even zoek met die 2 foutmeldingen zie ik allerlei mogelijke oorzaken, maar GPU-acceleratie en protocolhandlers komen veel voor. Je game leunt waarschijnlijk zwaar op GPU-acceleratie. Staat hier iets bij dat kan helpen:
Uiteindelijk is de oplossing en daarbij de oorzaak van alle problemen gevonden!
Het blijkt dat mijn arme i9-13900K processor het maar moeilijk had met een bios die niet up to date was.
Waarom dit niet eerder voor problemen zorgde, ik heb geen flauw idee, maar ik vermoed dat de juli update van Windows 11 hier iets mee te maken heeft aangezien, volgens de maker van het systeem, na die update de drivers van het moederboard opnieuw geinstalleerd moesten worden.
Dus toen uiteindelijk ook het bios de laatste update had gekregen bleven vervolgens de crashes opeens uit.
F-Secure blijft voorlopig uit het systeem want zoals het nu werkt, daar wil ik niet meer van af maar de veroorzaker van het probleem was F-Secure zeker niet.