F-Secure schermoutput hangt na update naar macOS 12.3.1 op Mac Mini (2018)

Sinds de update naar macOS 12.3.1. op Mac mini Of er is sprake een haperende scan, of van een haperende schermoutput van F-Secure Safe. Contact met de telefonische helpdesk heeft uitgewezen dat dit probleem inmiddels bekend is en in de komende versie van F-Secure Safe mid 2022 zal zijn opgelost.

De melding in het scherm is ‘aecore.dylib’ controleren… Deze bibliotheek wordt in F-Secure software gebruikt.

Ik neem aan dat dit de helpdesk van F-secure is geweest? Is hier ook een community post voor toevallig bij F-secure zelf?

Thanks voor de heads-up in ieder geval! :slight_smile:

Beste mensen,

sinds enige weken bemerk ik de irritante haperende schermoutput niet meer.

Wat is veranderd? In ieder geval een upgrade naar versie 12.4 van macOS. Ik heb regelmatig contact gehad met de helpdesk van F-Secure die mij steeds verzochten een nieuw FSdiag bestand te sturen. Maar ze hebben nog niet gereageerd met een antwoord wat ze gedaan hebben en of ze een oplossing hebben gevonden.

Met vriendelijke groet,

Hans

Beste mensen,

ik heb nog een aantal keren contact gehad met de helpdesk van F-Secure. Hun belofte was dat ze de oorzaak zouden uitzoeken. Uiteindelijk komen ze tot de volgende slotsom:

“I checked with my developers and upon investigation, they found the bug was related to macOS 12.3.1 and lower. They mentioned it was eventually fixed in macOS 12.4. My developers advise getting the macOS updated to the latest version to fix this issue and also due to security vulnerabilities.”

Omdat ik al een update had naar macOS 12.4 is idd het probleem opgelost. Dus geen wijziging in de F-Secure software.

Tenslotte rapporteren ze ook dat het probleem zich voordeed bij Mac mini en MacBook Pro.

Mvg, Hans

1 like

Dank voor de extra info :+1:

Dit topic is 24 uur na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.